Vinland Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Hei Fikk montert kompressor på min E46 for ett par uker siden og ting funker ganske bra. Men overrasket over lydnivået på dette settet. Fikk forståelse at dette låt ganske originalt (til man tråkket på oppover turtallet)og det var det jeg var ute etter. Men syns det hviner/uler på alle turtall + at det er veldig mye mekanisk skrangling når bil går på tomgang (når den er varm). Hører jo nesten ikke motorlyd fra 6'ern og det er skuffende syns jeg.Dere andre som har slikt, eller erfaring med dette, er det samme lyd på deres ? Snakket med Hans på Ess og sier at ihvertfall den hvininga er det ingenting å gjøre med....litt slitsomt å høre på dette i flere timer på lang-tur på 2.5k......
Robin L Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 kompressor er slik, innsugslyden forsvinner, og man får litt blåselyd istedet. og ja, de hyler slik som du sier. hører godt at det er kompressor når man kommer kjørende ja ; ) rakklinga/skranglinga kan vell være verd en sjekk kanskje? mye hk / nm endte du på forresten? har du 2 eller 2,2?
Vinland Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 Jepp, skal kontakte Hans igjen. Det er 2.2L med Schmiedman grenrør og sportskat'er. Endte opp med 275hk/320nm i motor da Er meget godt fornøyd med hvor jevnt drag den kompressoren leverer effekten....vant med turbo Den hyler på høyt turtall og det syns jeg bare er morro, men når man skal cruise på 2.5k, så kunne det godt ha vært stille
S.Hafsmo Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Er det en sentrifugalkompressur du har? Isåfall lager disse Vortech V2ene noe ulyd på tomgang. Ihvertfall ihht. filmene på tuben.
Vinland Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 Settet heter Twin Screw Stage 2, tror det kalles skrukompressor uten at jeg har noe peiling på det Vil bare presisere at dette er et helt nytt sett, monotert av ESS Tuning i Aremark
S.Hafsmo Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Ahh. nei den vet jeg absolutt ingenting om. Har aldri vært så begeistret for skrukompressorer (bortsett fra momentkurven de produserer), da jeg synes de støyer litt for mye.
Kvasi Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Hatt bil med skrukompressor (ikke ess) og den lagde null raklelyder på tomgang. Så vidt jeg vet er alt direktedrevet så kan ikke se for meg hva som skulle skrangle heller. Dårlig montert strammehjul kanskje men..
Espen02E30 Skrevet Juni 20, 2012 Skrevet Juni 20, 2012 Har samme lyd som deg på tomgang. Jeg tenkte at lageret var på vei til å ryke så ringte også til Hans. Han hadde tilfeldigvis akkurat hatt bilen min inne til service noen uker før jeg kjøpte den og han sier det er normalt. Har kjørt ca 15000 km nå og lyden er akkurat den samme enda. Dvs lageret var det ikke. Men når jeg kjører rolig hører jeg knapt at den er der, kun når man drar på litt. Edit: hvordan luftfilter kjører du med? Og hvordan ble egentlig lyden med den eksosen?
Vinland Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Skrevet Juni 20, 2012 Kjører med orginalt luftfilter og boks. Lyden ble ganske fin med den eksosen, man hører 6'ern bedre,sikker pga tynnere rør og sportskatter. Er relativ original lyd ut fra eksos-anlegg sånn opp til 3k, etter det får man litt hvassere lyd uten at det blir bråkete, jeg er fornøyd med det. Man beholder original resonator og eksos-potte. Er en del tilpasning og jobb for å få det på.....bør ha tilgang til å varme opp rør, for å bende det litt her og der, men det er et rimelig anlegg da
TurboLag Skrevet Juni 21, 2012 Skrevet Juni 21, 2012 Skrukompressor støyer. Lysholm er ekstrem, Eaton er ikke like ille men hyler fortsatt bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå