Gå til innhold

Pant i ombygget M3?


Ivrig86
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøper på E46n min Å er faen meg håpløst å få ordnet lån til han som fordi den er ombygd!!!!!!!!!

Ennå jeg har verdipapirer fra SSP å papirer fra veivesenet å alt... om noen vet om noen som kan ordne finans på denne så ring meg på 92471575!!!! DRITTLEI hjernedøde finansfolk nå!!!!!!

Bilen er godkjent ombygd fra 2000 318 til 2003 M3 men di skjønner jo faen ikke det!!

Di søker på 2000modell M3 men det fantes vell ikke engang :P

RING MEG PÅ 92471575 OM DU VET OM NOEN SOM KAN HJELPE MEG!!!!!!!! =D

Han trenger 300 i lån å har resten selv

Moderatoredit (S.Hafsmo): Endret topic. Vennligst les forumets regler før posting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er riktig det som PenguiN- sier. Santander har noe som heter bruktbillån, men renten på det er vel nesten det samme som et vanlig forbrukslån. Skal man kjøpe eldre bil som koster så ser det ut som man enten må ta opp type forbukslån eller belåne kåken, om man er såpass heldig og eier egen husstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forbrukslån på 300 000,- på 7 år er vel ikke å anbefale.

Nei, men det er jo dessverre det eneste lovlige alternativet man har. Av og til så kan man lure på hvordan bruktbilmarkedet i det hele tatt går rundt her til lands. Er nok av biler jeg kunne tenkt meg men som jeg ikke kan kjøpe p.g.a at de er for gamle til å kunne finansieres med billån.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, jeg hadde satset lokal bank eller banken man har kåk lån. Jeg kjøpte 01 i 2011 og har lån på 5 år. Det var et lån på 150k + Var ikke noe problem. Dnb. Flere av gutta som suser rundt i gamle biler med lån på, og de har søkt i andre banker langt unna, som er lokale banker "der borte". De bor halv dag unna. Dette er snakk om vanlig bil lån. Jeg mener jeg har noe rundet 5% i rente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste finansieringselskapene har retningslinjer på maks antall år å forholde seg til - i forhold til alder på bilen. Men snakk med AS Financiering.. de pleier å være litt fleksible om du har bra med egenkapital. Men søker bør ha bra inntekt og ryddig økonomi.. Det gjelder jo igrunn alle steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alderen på bilen som er problemet, men at det står 318 øverst i vognkortet, di HJERNEDØDE og BLINDE folka som jobber med finans kan tydeligvis ikke lese å tror di ser på bilen som en 2000 318!!! Blir så jævlig forbanna!!

Å når di har avslått bilen en gang siden di ikke kan lese så kan di lissom ikke søke på nytt.... ehhh jadda!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men uansett hvordan man snur og vender på det så er det fortsatt en 2000 318?

Jeg forstår ihverfall skepsisen deres, selv om det er aldri så banalt.. Et "verdipapir" fra de som har bygget betyr vel ikke all verden? Selv om de sikkert er norges mest annerkjente på dette området, samt at delene/bilen teknisk sett kan være verdt så mye.

Er den forsikret som en M3 eller er den forsikret som en 318 men med en slags tilleggspremie?

Hvorfor står det ikke i annonsen at den er bygget om?

Skal ikke fyre mer på bålet med unyttige kommentarer, men ser at den er registrert på eier 15.06, vil det si at den er solgt uten å få betalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å spydig, men står det 318i i vognkort, da er det pr definisjon en 2000 318i.

En annen ting, mener du at det ville vært enklere å få lån på denne bilen dersom det var en godkjent ombygd M3 med endring i vognkort ?

Trodde det fortsatt var årgang som er tellende til ikke-finaniserbart her..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke alderen på bilen som er problemet, men at det står 318 øverst i vognkortet, di HJERNEDØDE og BLINDE folka som jobber med finans kan tydeligvis ikke lese å tror di ser på bilen som en 2000 318!!! Blir så jævlig forbanna!!

Å når di har avslått bilen en gang siden di ikke kan lese så kan di lissom ikke søke på nytt.... ehhh jadda!!

Akkurat nå opplever du problemet som kommer til å gjøre at E46 M3 blir billigere med tiden.

Jeg forstår egentlig banken sin skepsis til å låne ut så mye penger for en 2000 "318" Uansett hvordan du vrir og vender på det, så er det fortsatt en ombygd bil som normalt burde kostet langt mindre enn disse "M3'ene" har gått for.

Markedet bestemmer prisen og ombytgde M3'er koster jo like mye som de billigste originale.

Det er ikke bare de som er ombygde der folk sliter med finansiering.

Jeg fikk ikke solgt min originale M3 fordi bilen var for gammel, Kjøperen fikk jo ikke lengre enn 2 eller 3 år nedbetalingstid så det sier seg jo selv at det normalt ikke er mulig.

Men jeg har en ide som kanskje kan hjelpe deg. :D

Gå til en forhandler som normalt sett selger slike biler. (Autostrada, SSP, Konghelle e.l) De har kanskje lettere å få til et lån til vedkommende på den bilen.

De tar jo garantert sikkert penger for det, men si nå at de tar 10 000kr for å selge bilen gjennom deres system så er det kanskje verdt det?

Ble langt innlegg dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den forsikret som en M3 eller er den forsikret som en 318 men med en slags tilleggspremie?

Godt poeng, Banken skal jo faktisk ha betalingsgaranti i bilen.

Og det er jo helt opp til kjøper om han forsikrer bilen som 318 eller M3.

Hvis bilen blir forsikret som førstnevnte sier det seg selv at banken sin garanti er en "bløff" dersom bilen blir knust.

Jeg tviler også på at et forsikringsselskap betaler ut like mye som en original M3 er verdt uten å nøle hvis et uhell skulle skje med en ombygd en. (Selv om den er forsikret som M3 altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok også problemet ligger nettopp der, om denne bilen går i veggen med std 318 forsikring får eier igjen penger kun verdt en god sommerferie ;-)

Men ang alder opplevde ikk ejeg det som noe problem når jeg skulle ha pant i min bil. Den 15 år når den er nedbetalt, men banken mente disse bilene holdt seg så godt så det var null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...