tambur4 Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 Hei på dere. Jeg skal handle meg BMW for første gang. Det blir en 1982-modell E28 528i, manuell, 75000km.. Gleder meg Jeg skal hente bilen i sør-Tyskland, på grensen til Østerrike, så det blir en lang tur hjem. Skal selvfølgelig innom BMW-museet og BMW-welt i Munchen. Ellers blir det vel strake veien hjem. Noen som har anbefaling til kjørerute, opplevelser etc på veien. BNoe jeg burde passe på å kjøpe til bilen (og hvor!)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 Hei på dere.Jeg skal handle meg BMW for første gang. Det blir en 1982-modell E28 528i, manuell, 75000km.. Gleder meg Jeg skal hente bilen i sør-Tyskland, på grensen til Østerrike, så det blir en lang tur hjem. Skal selvfølgelig innom BMW-museet og BMW-welt i Munchen. Ellers blir det vel strake veien hjem. Noen som har anbefaling til kjørerute, opplevelser etc på veien. BNoe jeg burde passe på å kjøpe til bilen (og hvor!)? Wolfsburg ligger jo ganske langt nord, fin by der du blant annet kan stikke innom Autostadt, Audi og VW, der har du mange ulike opplevelser, også en historisk del med masse gamle biler av alle merker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 20, 2012 Flott! Flere? (må ikke nødvendigvis være bilrelatert..) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet Juni 20, 2012 Share Skrevet Juni 20, 2012 Nurburgring er jo alltids artig! Det blir vel en omvei hvis du kjører fra Østerrike, men det er en spennende opplevelse. Vet ikke helt om det er dette du mente men du kjøpe: Motorolje, strips/ståltråd, sølvteip, brannslokningsapparat, slepetau, store flasker med vann, dekkrep-kit, WD-40, refleksvest, og gjerne også litt forskjellige slanger hvis bensinslanger osv. ryker (spesielt siden den er kjørt såpass lite). Spør om du faktisk kan stole på bensinmåleren. Du bør få den opp på bukk og gå gjennom bremsene og forstillingen, og gjerne sjekke diffolje og girolje samtidig. Sjekk om den lekker/bruker olje og eller kjølevæske. Bilen er gammel og Autobahntrafikken går radig, så det er kjekt å sjekke at alt er på stell med jevne mellomrom (olje, bremser, dekk, evt.). Forresten et tips hvis du ønsker å beholde de tyske skiltene: skru de av når du har kommet hjem (eller har kjørt den i opptil 3 virkedager), så sett på prøveskilt (må kjøpes uansett) når du tar den med på tollkontor for å betale moms/avgifter), så sier du bare at du har sendt de tilbake til forrige eier hvis de spør. Ellers må du levere de. Lykke til med bilkjøp og hjemturen! Du får legge ut en tråd med bilder og reisebrev når du kommer hjem igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Da er bilen endelig vel hjemme! Bilen var om mulig enda bedre enn jeg trodde i min fantasi. Har hatt en fin tur hjem fra den tysk-østerikske grense. Egen tråd kommer snart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Da er bilen endelig vel hjemme! Bilen var om mulig enda bedre enn jeg trodde i min fantasi. Har hatt en fin tur hjem fra den tysk-østerikske grense.Egen tråd kommer snart! Gratulerer med klassiker Ser fram til bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tambur4 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 viewtopic.php?f=11&t=231321 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå