Gå til innhold

E36 bmw 318IS


bmwpower1
 Share

Anbefalte innlegg

En gylden regel er å gjøre seg opp en mening om passende pris utifra hvilke priser tilsvarende biler ligger annonsert til. Ta hensyn til kmstand, utstyr, feil og mangler, og generell stand på bilen. Forvent å kunne få bilen 10-15% under prisene som ligger på nett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen erfaring,vil jeg si det er bedre å kjøpe en som har godt 230.000km en en som har godt 170.000km,men man har ingen garanti uansett.Gode biler som holder seg bra,til en grei pris.Eneste negative,aldern på bruke gruppen.Når det gjelder vedlikehold/kald kjøring/økonomi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen erfaring,vil jeg si det er bedre å kjøpe en som har godt 230.000km en en som har godt 170.000km,men man har ingen garanti uansett.Gode biler som holder seg bra,til en grei pris.Eneste negative,aldern på bruke gruppen.Når det gjelder vedlikehold/kald kjøring/økonomi.

km er ikke så viktig, det som spørst er om understellet er overhalt. Det bør gjørest på rundt 200k som jeg går utifra du hinter til.

I mine øyne er det som bestemmer prisen på e36 i stor grad om dette er gjort, grunnen til det er at det kort og godt er satans mye arbeid dersom det må gjørest. Er mange som ikke klarer/har mulighet til dette selv, og ikke veit at det kommer til å bli ett problem.

Så lite informasjon som vi har fått her er det umulig å mene noe som helst, kjøregleda til forrige eiere betyr lite på en så gammal bil for DITT bruk. Dette spiller ikke inn før man skal selge, igjen pga folk ser blindt på dette som er helt meningsløst på en så gammal bil.

Legg ut litt mere info, så kan du kanskje få ett godt svar, men en velholdt bil som har blitt understellsvaska og ikke kjørt på stiv harde senkefjører og lavprofil kan man til og med slippa unda 200 000km kneika ei god stund. så kommer jo ting som interiør, mtech, osvosvosv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egen erfaring,vil jeg si det er bedre å kjøpe en som har godt 230.000km en en som har godt 170.000km,men man har ingen garanti uansett.Gode biler som holder seg bra,til en grei pris.Eneste negative,aldern på bruke gruppen.Når det gjelder vedlikehold/kald kjøring/økonomi.

Vell jeg arbeider på et verskted og de BMW`ene som har mest problemer, det er i 90% av tilfellene biler som har rullet over 200. Risikoen for at karroseri begynner å ruste er relativt stor.

Man kan si mye bra om BMW, men at det er god kvalitet utover 200.000km kan man desverre ikke si. Generelt vil f.eks en jeep være mer rustet for et langt liv på veien kontra en BMW.

Jeg eier selv en BMW E36 som har rullet 305.000 nå, men denne har blitt byttet clutch, topp, dynamo, vannpumpe, radiator ++ på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en E36 316i som har rullet 389.000km å denne har vi kostet nå på 1hjullager i front,noen foringer å vanlige slite deler.Da jeg kjøpte den,hadde den gått ca 180.000km å da begynte problemene,med lekaskje,tenning,dynamo,starter,vanpumpe,termostat + diverse.Å dette kom på rekke å rad fra 180.000 til 230.000 sånn ca.Men dette skjer så klart ikke med alle.

Bilen ble kjøpt for 10år siden ca,å det er rusten som tar bilen desverre.Men alle har egene erfaringer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is jeg har,som har gått ca 230.000 måtte clutch/girkasse byttes,da den ble kjøpt.Så har mye med tidligere eier å gjøre.Så viktigste er (Hvordan eier er å hvor mye rust er det) Allt annet er greit å bytte å enkelt å få tak i brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for alle svar! :D den var på naf test og feilene var: parkbrems , sprekk på en bremseslange , lysan eller at det var feillysbilde som det står , tåkebaklys funke ikke , ryggelys funke ikke , pæra til nødsignallyse funke ikke , lekkasje til varmeapperat , skjelvslitt dekk høyre forhjul men alle disse feilene fikser han. den svetter litt olje ifra girkasse og oljesvetting ifra registerdeksel og svetting foran på dempern. tenkte litt på svettinga , e det nokka farlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...