Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har tenkt og kjøpe en Bmw 318is coupe 1992modell ifra sør.

bilen er gått 230tusen og ingen feil eller mangler. eier har visst naf test som viser at den har null feil.

hva mener dere er forsvarlig pris på den?

Skrevet

kan legge ut bilder i morgen :D er litt rust på ene framskjermen men ingenting mer. ingen tikking eller svetting av olje og den er nettop blitt eu godkjent med null feil. høres 35tusen for mye ut da? :D

Skrevet

En gylden regel er å gjøre seg opp en mening om passende pris utifra hvilke priser tilsvarende biler ligger annonsert til. Ta hensyn til kmstand, utstyr, feil og mangler, og generell stand på bilen. Forvent å kunne få bilen 10-15% under prisene som ligger på nett..

Skrevet

Vannskelig og si men er den strøken så ligger de som oftest på finn fra 25 000 kr og oppover.

Men vannskelig og si uten bilder ;)

Skrevet

Rundt 30.000 er den nok verdt, men husk at 230.000km er en del og da kan det meste skje. bytte av clutch, dynamo kan gå +++ mange ting som uventet kan oppstå når den har rullet så langt.

Skrevet

Egen erfaring,vil jeg si det er bedre å kjøpe en som har godt 230.000km en en som har godt 170.000km,men man har ingen garanti uansett.Gode biler som holder seg bra,til en grei pris.Eneste negative,aldern på bruke gruppen.Når det gjelder vedlikehold/kald kjøring/økonomi.

Skrevet
Egen erfaring,vil jeg si det er bedre å kjøpe en som har godt 230.000km en en som har godt 170.000km,men man har ingen garanti uansett.Gode biler som holder seg bra,til en grei pris.Eneste negative,aldern på bruke gruppen.Når det gjelder vedlikehold/kald kjøring/økonomi.

km er ikke så viktig, det som spørst er om understellet er overhalt. Det bør gjørest på rundt 200k som jeg går utifra du hinter til.

I mine øyne er det som bestemmer prisen på e36 i stor grad om dette er gjort, grunnen til det er at det kort og godt er satans mye arbeid dersom det må gjørest. Er mange som ikke klarer/har mulighet til dette selv, og ikke veit at det kommer til å bli ett problem.

Så lite informasjon som vi har fått her er det umulig å mene noe som helst, kjøregleda til forrige eiere betyr lite på en så gammal bil for DITT bruk. Dette spiller ikke inn før man skal selge, igjen pga folk ser blindt på dette som er helt meningsløst på en så gammal bil.

Legg ut litt mere info, så kan du kanskje få ett godt svar, men en velholdt bil som har blitt understellsvaska og ikke kjørt på stiv harde senkefjører og lavprofil kan man til og med slippa unda 200 000km kneika ei god stund. så kommer jo ting som interiør, mtech, osvosvosv.

Skrevet

Understellet på e36, er noe av det letteste å skru på, Foringbytte går som en drøm, deler finnes overalt

billig er det også, så vet ikke helt hva du sikter til

Skrevet
Egen erfaring,vil jeg si det er bedre å kjøpe en som har godt 230.000km en en som har godt 170.000km,men man har ingen garanti uansett.Gode biler som holder seg bra,til en grei pris.Eneste negative,aldern på bruke gruppen.Når det gjelder vedlikehold/kald kjøring/økonomi.

Vell jeg arbeider på et verskted og de BMW`ene som har mest problemer, det er i 90% av tilfellene biler som har rullet over 200. Risikoen for at karroseri begynner å ruste er relativt stor.

Man kan si mye bra om BMW, men at det er god kvalitet utover 200.000km kan man desverre ikke si. Generelt vil f.eks en jeep være mer rustet for et langt liv på veien kontra en BMW.

Jeg eier selv en BMW E36 som har rullet 305.000 nå, men denne har blitt byttet clutch, topp, dynamo, vannpumpe, radiator ++ på.

Skrevet

Har en E36 316i som har rullet 389.000km å denne har vi kostet nå på 1hjullager i front,noen foringer å vanlige slite deler.Da jeg kjøpte den,hadde den gått ca 180.000km å da begynte problemene,med lekaskje,tenning,dynamo,starter,vanpumpe,termostat + diverse.Å dette kom på rekke å rad fra 180.000 til 230.000 sånn ca.Men dette skjer så klart ikke med alle.

Bilen ble kjøpt for 10år siden ca,å det er rusten som tar bilen desverre.Men alle har egene erfaringer :)

Skrevet

318is jeg har,som har gått ca 230.000 måtte clutch/girkasse byttes,da den ble kjøpt.Så har mye med tidligere eier å gjøre.Så viktigste er (Hvordan eier er å hvor mye rust er det) Allt annet er greit å bytte å enkelt å få tak i brukt.

Skrevet

takker for alle svar! :D den var på naf test og feilene var: parkbrems , sprekk på en bremseslange , lysan eller at det var feillysbilde som det står , tåkebaklys funke ikke , ryggelys funke ikke , pæra til nødsignallyse funke ikke , lekkasje til varmeapperat , skjelvslitt dekk høyre forhjul men alle disse feilene fikser han. den svetter litt olje ifra girkasse og oljesvetting ifra registerdeksel og svetting foran på dempern. tenkte litt på svettinga , e det nokka farlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...