Hawkon88 Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Jeg er da i lønnsforhandlinger, og har foreslått at sjefen spanderer hilux på meg, da jeg kjører mye i jobb sammenheng, og tidvis trenger å ha med meg utstyr og verktøy. Han virker forholdsvis positiv. Det er i tilfelle en SR5 variant det er snakk om, så navi, handsfree, etc. kommer til å være i hiluxen også. Spørsmålet er hvor lei jeg kommer til å bli av å kjøre 30 000km med hilux i året? Er det andre alternativ i denne klassen (typisk firmabil på grønne skilt) jeg skal vurdere? Amarok er et alternativ, men for prisen rundt 330 000 er det heller sparsomt med utstyr sammenlignet med hiluxen.. Det samme gjelder transporter, selvom vw sine biler ser vesentlig fetere ut, og er sikkert i en annen klasse angående komfort osv. Ta med i beregningen at jeg får mulighet for å cashe ut firmabilen ved endt leasing, så annenhåndsverdi etter 3-5år kjekt å ta med i beregningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Sliter med å finne en kjedeligere bil enn Toyota Hilux! Fytti!!! Hvorfor ikke Patrol eller Pajero? Finere og mye mer spennende motorer gitt;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 26, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2012 Tjaa.. Jeg får så mye mer utstyr for pengene dersom jeg velger hilux. Pathfinder har erstattet patrol. Både pathfinder og pajero koster desverre for mye. Med hilux eller amarok er det mulig å komme ut med en grei bil til 350 000 dersom jeg velger singel/ekstra cab. Skal prøvekjøre amarokken på torsdag. Foreløbig ser det ut til at den trekker det lengste strået. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Tjaa.. Jeg får så mye mer utstyr for pengene dersom jeg velger hilux.Pathfinder har erstattet patrol. Både pathfinder og pajero koster desverre for mye. Med hilux eller amarok er det mulig å komme ut med en grei bil til 350 000 dersom jeg velger singel/ekstra cab. Skal prøvekjøre amarokken på torsdag. Foreløbig ser det ut til at den trekker det lengste strået. Du skal ha helt ny ja?! Da er det en annen sak. Men..Faren til en kompis bytter ofte pick uper, han gikk fra 08' hilux til amarok, han mener at det er stor forskjell hva gjelder kjørekomfort på disse, og trives godt. Gjør litt research på driftskostnader og slikt, også får du ha lykke til med valg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Hehe, jeg synes du skulle forøke å forhandle seg fram til en sånn jeg: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35722084 Men med 330 000,- så er det desverre vanskelig å finne skikkelige pickuper som de Amerikanske. Ville i såfall kikket på Navara, da disse er helt ok. Hilux er grusome biler og de går snart samme veien som Hiace, raka veien ut av produksjon Amarok er veldig tøff men som du sier, den blir fort veldig kostbar med litt ekstra. Er pickup et must? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asv Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Hehe, jeg synes du skulle forøke å forhandle seg fram til en sånn jeg:http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35722084 Men med 330 000,- så er det desverre vanskelig å finne skikkelige pickuper som de Amerikanske. Ville i såfall kikket på Navara, da disse er helt ok. Hilux er grusome biler og de går snart samme veien som Hiace, raka veien ut av produksjon Amarok er veldig tøff men som du sier, den blir fort veldig kostbar med litt ekstra. Er pickup et must? Antyder du at hiace og hilux er dårlige biler? Er du helt tullete? Bare å se på hvor stor prosentandel av hiluxer og hiacer som har gått hele sitt lange liv i norge, som fortsatt er på veien... Om de da ikke havner i afrika og blir brukt der i all fremtid... Hiace er forøvrig ikke ute av produksjon, men import til EU er stoppet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 26, 2012 Share Skrevet Juni 26, 2012 Antyder du at hiace og hilux er dårlige biler? Er du helt tullete? Bare å se på hvor stor prosentandel av hiluxer og hiacer som har gått hele sitt lange liv i norge, som fortsatt er på veien... Om de da ikke havner i afrika og blir brukt der i all fremtid... Hiace er forøvrig ikke ute av produksjon, men import til EU er stoppet. Nei jeg antydet ikke at de var dårlige, men grusome. Det vil si at de er fæle å se på og lite gode å kjøre, kjipe motorer(daue, gammel teknikk) og at hele bilen rett og slett er kjedelig i forhold til en Navara eller Amarok. Er jo en kjent sak at disse er slitesterke, det har jeg ikke nektet for men det er også på en måte som gjør dem kjedelige. En Dodge RAM er slitesterk og kul men dessverre alt for kostbar, så kostbar st det blir for galt å bruke den til yrkesbruk. Av pickuper som stadig ruller på veiene etter mange år så finner du Hilux og diverse Amerikanske pickuper. Hiacen slik vi kjenner den er ute av produskjon, de som stadig produseres er en helt annen type bil som kun leveres i Asia, Søramarika og Afrika Men nå holder vi oss til topic og la være med å starte en ny diskusjon! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Tilbudet jeg hadde i hånden når jeg var i lønnsforhandlingene var en hilux til 350 000. Jeg klarer nok å finne en fordelingsnøkkel på lønn/hvor dyr bil det blir når det er snakk om "småkroner". (lett å få "ja" til en bil som kun koster 100-200kr mer pr mnd når jeg først har fått bil). Jeg bruker lett 30-40 000 til for å få en bra utstyrt amarok. Jeg ser det ligger en del demokjørte amarokker ute, gått 4-5000km og som har 50 000kr i rabatt (10kr pr km om du vil). Nybilgarantien gjelder i 5år/100 000km, så jeg ser ikke ulempene det skulle medføre for jobben å velge en slik bil heller.. Driftskostnadene spiller ikke så stor rolle for meg, da alle kostnader med dekk, service, autopass, diesel, forsikring etc. er dekket. Med 180hk i amarokken, så ser jeg for meg at den er helt ok for sin størrelse med 0-100 på 10,6sek og 400nm. Jeg syns det er kult med am-pickup, selvom jeg aldri har testet en. Men siden dette blir bruksbilen min, som jeg skal parkere i trange bygater etc. med- så kan ikke bilen være for stor. Amarokken er nok det beste kompromisset mellom kost/nytte/komfort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Mitsubishi Outlander får du fint som varebil til den prisen. Blir litt trangt hvis du er lang da men ellers en kurant arbeidsbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Så er spørsmålet om jeg faktisk vil ha outlander.. Ser forøvrig ut til å bli en Amarok 180hk highline.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hauso Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 uansett om du velger hilux eller amarok, og om du tenker på å kjøpe den etter 3-5 år - så forhandle deg i såfall til Mercasolbehandling (antirust) på bilen, da biler som dette ruster fort som faen! Noe å tenke på hvertfall om du skal kjøpe den etterhvert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Mitsubishi Outlander får du fint som varebil til den prisen. Blir litt trangt hvis du er lang da men ellers en kurant arbeidsbil Outlander er ikke bra som varebil, iallfall hvis du ikke liker å sitte 90 grader rett i ryggen pga veggen. Outlander kommer forøvrig med et helsikkes rått Rockford anlegg da, som standard så det er jo ett pluss. Men biler som denne, VW Touran, Ford S-Max, Dodge Journy og Opel Zafira har håpløse sittestillinger pga veggen om står rett oppi seteryggen. Chrysler Grand Voyager og VW Sharan han forøvrig grei plass til setejustering som varebiler Så er spørsmålet om jeg faktisk vil ha outlander.. Ser forøvrig ut til å bli en Amarok 180hk highline.. Dette høres jo ut som en skikkelig bil, har hørt mye bra om denne. I Highline så sies det jo at bilen har ett aldri så lite premium preg over seg, 180 hestern er kvikk og gjerrig Tusen ganger bedere enn Hilux Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 27, 2012 Forfatter Share Skrevet Juni 27, 2012 Men hvem som forhandler amerikanske pickuper i norge? Jeg tenkte å sammenligne litt.. Blir det amarok, så trenger jeg tips til ordentlige offroad sommerfelger og dekk, da jeg må ha noen ordentlige hjul på bilen, eller er det helt ræva, og ødelegger de kjøreegenskapene som er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 27, 2012 Share Skrevet Juni 27, 2012 Men hvem som forhandler amerikanske pickuper i norge? Jeg tenkte å sammenligne litt..Blir det amarok, så trenger jeg tips til ordentlige offroad sommerfelger og dekk, da jeg må ha noen ordentlige hjul på bilen, eller er det helt ræva, og ødelegger de kjøreegenskapene som er? Bergheim er hoved forhandler Chevy og Nerland i Ålesund forhandler Dodge, Chevy og GMC. Det finnes veldig mange lokale GM forhandlere som forhandler US Chevyer, litt avhengig av hvor i landet man holder til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå