Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

En jeg kjenner i utlandet har en e60 04 mod, der ecu til motor går varm (veldig varm) etter 10 minutters gange. Bilen går helt normalt, men stopper han den så vil ikke den starte før etter kanskje 10-15 min. Når den da starter får han varierte feilmeldinger ang kommunikasjon med ecu. Ser ut til at ecu kobler ut pga overoppheting og slår ikke inn igjen før den kjøler seg ned.

Tror den går varm selv bare med tenninga på. Han har en annen ecu som han bytter over når den ene gpr varm, og da starter bilen med en gang men også denne går varm.

Jeg låvte han og spørre her, i tilfelle noen har tips :) han har faktisk 2 e60 med samme/lignende problem, den andre er sikkert en han kjenner sin.. Men der også går ecu varm men han får trøbbel med girkassa og får feil med komm. Speedometer blacker ut også når dette skjer. Det er også en 04. Hhv. 525d og 530d.

Noen som har noen gode tips? :)

Fredrik

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

E60 som ike er levet her oppe hvor vi har kaldt klima skal være utstyrt med en vifte i DME boksen. Går denne føyka i et litt varmere land enn Kalde Noreg så går ecuen varm.

Varm lite jævel det der se.

Skrevet
E60 som ike er levet her oppe hvor vi har kaldt klima skal være utstyrt med en vifte i DME boksen. Går denne føyka i et litt varmere land enn Kalde Noreg så går ecuen varm.

Varm lite jævel det der se.

Ja, har slik vifte på min E39 også. Men problemet hans er at ECU blir glovarm selv med lokket på boksen open og kun tenninga på (ikke starta motor). (Boksen som alle ECU sitter i altså)..

Og vifta hans virka sa han, for jeg tenkte på dette selv med en gang.. :?

Kan nesten virke som der er en kortslutning eller noe en eller annen plass.. :shock:

• 2 weeks later...
Skrevet

Da har han funnet problemet! :)

På den ene var det checksum som var feil, så hele ECU måtte byttes, så nå funker den fint, den andre var det MPM som ødela kommunikasjonen eller noe slikt.

Så nå funker begge 2 skikkelig igjen. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...