Gå til innhold

Hvilken rettigheter har jeg? bilder!

badsha
 Share

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg en BMW E39 532i for ca 3 uker tilbake der jeg fikk vite dette om følgende bil

Sjekker interessen for min cosmosvarte bmw 523 manuell. selges da jeg skal ha nyere bmw.

Den er eu-godkjent til 30/04-2014.

Ble akkurat byttet 4 bærearmer ved eu kontroll. Ellers ingen feil.

Lavt forbruk ca 0.9-1.0 ved fin kjøring

Den er rask. 0-100 på 8.5

Har hentet sportsseter i stoff i tyskland. er som nye.

Nye vinterdekk Nankang på originale bmw 17. Style 66

Sommerdekk 1 år gamle. På ac snitzher replica 18. Med toyo foran 235/40/18

og achilles bak 265/35/18(noe dekkstøy bak)

saken er at jeg igår skulle bytte olje på den hos et bmw verksted, så viste det seg at det var fullt av mangler på bilen som rust på bremserør, knekte fjær, slakk i bakstillinga bak og endel annet med foringer..

Dette skulle jo alldrig ha gått gjennom EU! så for meg virker det som om Eu kontrollen er betalt under bordet, hva kan jeg gjøre i slike tilfeller da jeg fikk et prisoverslag på å fikse dette rundt 27.000!!! dette selvfølgelig hos bmw da,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Det finnes ingen regel som tilsier at du kan heve kjøpet når det er salg mellom private. Som kjøper har du undersøkelsesplikt av produktet og det virker for meg som om dette har gått i glemmeboka for din del. Kjøper har imidlertid opplysningsplikt ovenfor deg som kjøper og må opplyse om feil og mangler vedkommende kjenner til/bør kjenne til. Ellers er dette snakk om en bruktbil som er snaue 15 år gammel hvor feil og mangler ikke burde komme som en overraskelse. Dersom prisen på produktet ikke står i sammenheng med bilens tilstand (les: overpriset) så kan dette hjelpe deg i en eventuell forlikssak. Dersom EU-kontrollen er tatt for snaue to måneder siden kan ting skje og de foringene som eventuelt er gående kan ha vært ok på godkjenningstidspunktet. Jeg syntes imidlertid ikke at mangellisten du fremfører er avskrekkende heller.. Prisoverslaget fra verkstedet vitner heller om at du bør få den reparert et annet sted..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens!

oppdatering: Bilen er kjørt ca 876 km siden jeg kjøpte den, og ca 1.236 km siden Eu kontrollen...

Saltskjelen: jeg tror neppe du får så store feil på så kort tid! og iallefall skal ikke bremserør og bensinrør ruste på såpass kort tid! Samtidig står du jo ikke å titter under bilen på bremserør og fjær osv ettersom bilen nylig ble Eu ok, ta anntar man at kontrolør har tatt å godkjent denne fordi dette er i grei stand.

Fjæra er fullt mulig kan knekke på så kort tid, men tar det uansett med klype salt ettersom resterende heller ikke var bra på eu kontrollen

Jeg har prøvd å få tak i selger, men han tar ikke telefonen og nekter å svare på sms, Skal si at jeg fikk bilen til en ok pris, men da med tanke på at den var Eu ok, men ser man utifra at den alldrig skulle vært eu godkjent, så har jeg ikke fått en god pris ettersom det er endel som må byttes på den.

Har selvfølgeli kjøpekontrakt på dette.

legger ved noen bilder av noen av feilene.

41ae0a61mjw2gt2as97l.jpg

gg6m5qwg3tx4zhemglwu.jpg

i8l70s61r8tpl9g3zsdh.jpg

z9g47zj2qg8olxh3d2mw.jpg

2kswmoagk9q4fw7q8ywt.jpg

STOR SLAKK HER PÅ ANDRE SIDEN OGSÅ

w0e9jf353q2i2w5peh1t.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke se noen grunn til heving av kjøp jeg.. Må nesten regne me slikt på en gammel bil.

IKKE på en bil som skal bli godkjent for akkuratt dette... dette er 2ere feil.. ergo skulle de ha vært byttes hvis den skulle gått gjennom Eu kontrollen "lovlig"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...