Nytern Skrevet Juni 30, 2012 Share Skrevet Juni 30, 2012 Kom over en sånn en i dag, så veldig forlatt og trist ut der den stod så jeg vurderer å "redde" den om prisen er rett. Det jeg likte med bilen var hvor bra den var karosserimessig, svært lite rust! Bagasjerom var strøkent, kanaler likeså. Den hadde litt i en bue og i hjørne på frontplate, kan nok reddes uten platebytting Tipper den har berga bra litt pga ett noe sedat liv på fjellet Teknisk er det vanskelig å uttale seg da man kun har kikka, men før den ble satt bort hadde den ett problem som gjorde at innsuget ble demontert. Aner ikke hva, snakket kun med fruen i huset. Såå, hva kan denne være verdt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juli 1, 2012 Share Skrevet Juli 1, 2012 Det er jo ikke mange av dem! Så den ville jeg definitivt fått tak i hvis den er bra. Trur du trygt kan gi hvertfall 5000 om den er grei i karosseriet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2012 Ja, da har jeg prata litt med eieren.. Glemte å nevne det, men denne har automat. Litt nedtur, men alt kan jo fikses. Bilen har dessuten servo, skal visst være en litt sjelden option på disse? Ikke vet jeg. Motor har havarert pga en sprukket kjøleslange, arbeidet som er påbegynt er demontering for bytting av toppakning. For å være realistisk kan jeg jo bare gå utifra at motoren er død, da blir alt annet en positiv overraskelse. Rust skal ifølge eier kun være i bue bak på passasjersida, men jeg fant også litt på frontplate. Han ville opprinnelig ha 8, men er nede på 5k nå. Tar turen for å kikke litt nærmere på den i morgen, vært praktisk å sjekke hvordan den er under mtp at den har stått ute på gress i 2-3år nå. Så da er spm, bør jeg bare spare meg bryet og lete videre eller kan denne være verdig en redningsaksjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juli 1, 2012 Share Skrevet Juli 1, 2012 Redningsaksjon ville jeg sagt.. motorene får du ganske billig, men KAN være litt ukurrant å få tak i. Sjekk først om du har en motor du kan kjøpe, SÅ kan du selv vurdere det derfra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2012 Høres bra ut! Hvordan er med med motor fra f.eks 525tds? Snakker vi mer elektronikk og mange andre ulikheter her? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spankus Skrevet Juli 1, 2012 Share Skrevet Juli 1, 2012 525tds er en motor med mere elektronikk. 2,4 td er en mekanisk motor (mekanisk diesel pumpe osv) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 1, 2012 Aha, takk for info.. Da er det bare å se hva som skjer i morra, kanskje noen her er interesserte hvis jeg ikke slår til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Alternativet ditt er å sette dieselpumpe fra m21 på m51, det skal visstnok gå i følge sentrale kilder:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 2, 2012 Share Skrevet Juli 2, 2012 Kan være du slipper unna med toppen om motoren kun er varmkjørt og det kun er toppen/toppakning som fikk gjennomgå. Dette må du se på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet Juli 4, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 4, 2012 Kebabmage i natten! Kan liksågodt oppdatere her. Jeg handla bil! Henter den en av de nærmeste dagene, da blir det spennende å se hva jeg mangler og evt planer. Kanskje jeg tilogmed flesker til med en prosjekttråd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 324 td kom ikke bare med mekanisk dieselpumpe, den ble også levert med elektronisk pumpe! Har selv hatt en 88 modell 115 hester med elektronisk pumpe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 Grattis med handel foresten! Fint å se at slike biler blir berget! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 Den kom vel ikke med elektronisk pumpe så tidlig, så denne har vel mekanisk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tore Diesel Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 Litt usikker, men tror den kom med elektronisk på faceliften. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet Juli 4, 2012 Share Skrevet Juli 4, 2012 Nyter'n Har en plan! Blir LADA motor i E30'n.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå