Kristiansan'årn Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Nå vet jeg ikke om overskriften er helt formulert riktig, men er ute etter å få mer bunndrag, men ikke så mye hester på høyt turtall, egentlig bare mer "omf" som Jeremy Clarkson sier, altså trøkk. Noen som har forslag til deler/oppgraderinger, eller som har noe lurt liggende? Er også klar over at sugetrim er dyrt :/ Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
plugg69 Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Få tak i m52b28 innmat;) Sent from my GT-I9100 using Xparent Blue Tapatalk 2
Kristiansan'årn Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 Få tak i m52b28 innmat;)Sent from my GT-I9100 using Xparent Blue Tapatalk 2 Kan du si litt mer i detaljer? Komplett? Få deler? Er dette bolt on eller må jeg borre opp? Ca effektøknkng? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
D.Toft Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 193hk +++ siden du har m50 innsug 280nm mot 245nm du har i dag
evi Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Trenger vel bare sette inn veiv, råder og stempler. Trenger ikke borre noe da det kun er forskjell i slaglengde. Sjekk hvor mye hester det er i m52b28 så har du vel cirka, men vet ikke hvordan det blir med m50b25 topp. Mye av momentkurven ligger i toppen og innsuget..
Kristiansan'årn Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 Trenger vel bare sette inn veiv, råder og stempler. Trenger ikke borre noe da det kun er forskjell i slaglengde. Sjekk hvor mye hester det er i m52b28 så har du vel cirka, men vet ikke hvordan det blir med m50b25 topp. Mye av momentkurven ligger i toppen og innsuget.. Så den blir vesentlig kvasserere med 2.8 inmat? Også fra bunnen av? Somsagt er jeg mer ute etter bunndrag enn, supermasse på topp, hvor "lett" er dette og er det overkommelig på en helg? Må man ha utav hele motoren? Mulig å bruke 2.8 fra e38? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
evi Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Det er mye jobb. Motor må ut og plukkes i deler. Man må være nøye og presis ellers går det ikke i det hele tatt etterpå.. Får 2.8 i E38 728'n ja.
Kristiansan'årn Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 Det er mye jobb. Motor må ut og plukkes i deler. Man må være nøye og presis ellers går det ikke i det hele tatt etterpå.. Får 2.8 i E38 728'n ja. Men er det bare drag i toppen da? Overkommelig på en helg? Ei uke? Lurt å plane/høvle blokka i samme slengen? Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
evi Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Du MÅ ikke av med toppen, men kan jo være greit å skifte toppakning når motor først er ute. Må ikke nødvendigvis plane, det er bare å måle med bladsøker under noe helt rett du legger over. Vondt å si. Kommer ann på hvor effektiv man er, og hvor ofte man må stoppe og klø seg i hodet.
Kristiansan'årn Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 Du MÅ ikke av med toppen, men kan jo være greit å skifte toppakning når motor først er ute. Må ikke nødvendigvis plane, det er bare å måle med bladsøker under noe helt rett du legger over.Vondt å si. Kommer ann på hvor effektiv man er, og hvor ofte man må stoppe og klø seg i hodet. Hehe, tenkte på turtallet på bilen, om det bare er merkbar effektøkning bare på høyt turtall, eller om det følger fra bunnen av... Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
evi Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Aner ikke. Google momentkurvene til de forskjellige motorene. Benkinger. Så ser du når du har hvor mye moment.
Kjexx Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 jeg har en m52b28 motor med ødelagt topp du kan få kjøpt billig.
bmw-520i Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 kan jo og sette i kvassere kam. hvor mye effekt økning du vil få kan jeg ikke svare på.
Kristiansan'årn Skrevet Juli 1, 2012 Forfatter Skrevet Juli 1, 2012 jeg har en m52b28 motor med ødelagt topp du kan få kjøpt billig. Hadde den i tankene Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
evi Skrevet Juli 1, 2012 Skrevet Juli 1, 2012 Mener man kan sette på to innsugskammer isteden for en innsugs og en eksos for å få den kvassere?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå