Gå til innhold

E34 Dobbel takluke?

Raymond86
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Har e34 med dobbel takluke som ikkje virker som den skall.

Har bytta motorer og styremodul uten hell.

Luka kan sveives manuelt i alle possisjoner den skall kunne gå så den er ikkje kilt seg fast eller treg på noen måte.

Men motorene vill bare gå ein vei,viss eg sveiver åpen luka heilt og trykker på bryteren (samme hvilken vei) så vill den bare lukke seg igjen. Går knirkefritt igjen uten noen ulyder eller noe.

Eg har prøvd og holde inne knappen i 10sekunder og resette denne men uten hell. Det må være noe eg gjør galt siden motorer virker.

Så viss noen har en "RESET" eller "Programmerings" prosedyre på denne typen takluke og mulighet til og forklare meg kort og greit hvordan dette skall gjøres riktig så hadde eg vert evig taknemlig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hold mot tilt elle lukking i 20 sekunder etter den er lukket, så kjører motorene litt til, så skal den være programmert...

Takker for respons på tråden!!!

Det eg har prøvd er og holde inne knappen i midten og frem og tilbake til eg hører det klikker i relet. Når luken er igjen. Har lest i forskjellige forum at da blir den nullstillet og dette funker for mangen men ikkje for meg:(

Må pressisere at når luken er igjen og eg prøver og kjøre så ser eg at motorer fremdeles prøver og kjøre igjen når eg trykker på bryteren(samme hvilken vei)

Må luka ha alle possisjoner manuelt programert på noen måte kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å resette trykker du knappen oppover til det klikker i releet og du hører motorene justerer seg. Hold den inne til du ikke hører noe lengre.

Har du prøvd å bytte bryteren? En ødelagt bryter kan lage mange rare feil. Lån deg en og prøv med den. Dobbel takluke er fantastisk når det fungerer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men når eg trykker og holder inne knappen som du sier så hører eg releet klikke men motorer kjører ikkje??

Er nesten heilt sikker på att det er en liten tulle feil som lurer meg. Men når sikring,motorer,rele og bryter er bytta samtidig som at luka ikkje er kilt fast så er det svært lite igjen. Har sett etter ledningsbrudd og slikt også men alt ser ut som nytt. Derfor eg er så sikker på at de må finnes en litt mer utfyllende programering for luka. Leste en plass att den måtte programeres i alle posisjoner men når eg åpner og skall holde inne knappen så kjører eg bare luka igjen:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle e34 var det en tendens til at når batteriet var flatt så ble alt nullstillt. Min ville ikke åpne seg rett vei for eks. Jeg måtte åpne bakdelen av luka, så trykke sånne at den skjøv taket åpent foran isteden. Dro på ferie og glemte lysene på. Kom tilbake, startet med startkabler og takluken fungerte som normalt.

Du kan prøve å ta av batteriet i ti min og se om det gjør noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min gamle e34 var det en tendens til at når batteriet var flatt så ble alt nullstillt. Min ville ikke åpne seg rett vei for eks. Jeg måtte åpne bakdelen av luka, så trykke sånne at den skjøv taket åpent foran isteden. Dro på ferie og glemte lysene på. Kom tilbake, startet med startkabler og takluken fungerte som normalt.

Du kan prøve å ta av batteriet i ti min og se om det gjør noe?

Takker for svar! Har latt den stå frakoblet en natt for så koblet til og å prøvd igjen. Dette hjalp heller ikkje og den oppfører seg helt likt.

Frustrerende greier!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette er merkelig i og med at motorene virker men bare kjører lukking. Ingen av lednignene har vert tukla med og styremodul er bytta.Bryter er bytta. Men har 2forskjellige motorer en med blå plastikk og med mikrobryter og en type uten. Skall det være mikrobryter på den dobble takluke varianten eller er dette bare til enkel takluke siden den ikkje har styremodul???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Har du prøvd å holde nøkkel i låseposisjon i døra?

Viss eg har eit vindu / takluke opent på bilen så kan eg berre gå ut av bilen å holde nøkkel i låseposisjonen ei stund, så begynner vinduene / takluka å gå igjen av seg sjølv .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...