Gå til innhold

E34 Dobbel takluke?

Raymond86
 Share

Anbefalte innlegg

Kom til å tenke på om kanskje relémodulen eller grunnmodulen kan ha noe med takluken å gjøre. Hvis du får lånt deg en av begge deler som fungerer, er det iallefall verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bytta den i taket, er det den du mener der det går ledninger til motorene ifra. Men er det flere som har noe med takluken mener du?

Har også prøvd og styre luken med nøkkelen i døra med vinduer åpne. holdt den til sides i 3-5sekunder. Da skjer det ingen ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meiner eg har lest ein plass at du skal holde nøkkelen i låseposisjon på passasjerdøra for å synkronisere. Veit ikkje om det stemmer men du kan jo prøve.

Og så må du holde minst i 10 sec, så er du heilt sikker :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har bytta den i taket, er det den du mener der det går ledninger til motorene ifra. Men er det flere som har noe med takluken mener du?

Har også prøvd og styre luken med nøkkelen i døra med vinduer åpne. holdt den til sides i 3-5sekunder. Da skjer det ingen ting.

Relemodulen er en stor svart boks på venstre side under baksetet. Skal ikke si 100% sikkert at den har noe med takluken å gjøre, men den har med veeeeeeeldig mye i bilen å gjøre, så det er ikke utenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde og holde nøkkelen i låsepossisjon i døra i ca. 10sekunder nå til vinduer gjekk igjen og eg hørte ett klikk ifra modulen i taket. Så åpnet eg bilen,satt på tenning og prøvde og kjøre takluka i tilt eller den midterste knappen. Da var det akkuratt som den gjekk litt i "åpne" retning før den snudde og gjekk ned igjen. Når eg prøvde igjen skjedde det ingen ting...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flere tips ? Hadde vert artig og prøvd og skifta retningen på motorene bare ved og koble opp noe provisorisk men det fikser jo ikkje problemet på sikt. Det ville isåfall bare bekreftet/avkreftet at motorene klarer åpne luka. Men eg ser at motorene går feil vei når eg har dem koblet til strøm og ikkje til luka (bare kjører dem fritt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Har kjøpt noen brukte motorer av en innpå her no får og gi dette ett nytt forsøk. Ser at den ene motoren har en mikrobryter og en blå krans som aktiverer bryteren. Skall denne være framme eller bak?

Merkelige greier. Viss eg sveier opp luka også trykker på bryteren ser eg luka går kjempe fint men bare lukking:(

Er det sånn at de er en motor for åpning og en for lukking, eller er det en motor for fremste del av luka og en for bakre del av luka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der begynte den og virke etter mye om og men og ekstremt mykje banning! Er usikker på hva som gjorde utslaget men etter eg monterte og demonterte både eletrisk og mekanisk et par tusen ganger begynte den plutselig og gå riktig! Da har eg endelig en TEKNISK STRØKEN M5!

Tusen takk for alle tips og komentarer! Slikt som gjør et sånt forum så verdifult!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...