bmwhans Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Finnes det noen fjærklemmer litt utenom det "vanlige"? Ikke de vanlige som man hekter over fjærene og skrur på i bunn. Litt tøft noen ganger å få plass til de. Finnes ikke noen andre typer som man bare kan stikke inn på en måte? (ikke greit å forklare ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Noe sånn? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verkt ... er-191355/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juli 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2012 Tja noe som ikke koster nesten 3 lapper.... Men takk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Har brukt 2 jekkestropper en del, fungerer fjell! Kjøp 2 relativt små hvor stroppen er festa direkte til jekken, klipp av i passelig lengde, svi enden med åpen flamme for at det ikke skal flise seg. Så vil vel mange si at det er farlig bla bla bla, men det ryker ikke, man kan åpne jekken på stroppen uten dette smellet også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 HMS på sitt beste Om du ikke har råd til og kjøpe noe som er beregna på ditt formål så la det vere istede for og få en fjær i tryne . Dette er som og se på øst europiske mekanikere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwhans Skrevet Juli 7, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2012 Hehe, leiker ikke med stropper tror jeg.. Har sett hvor mye kraft ei fjør kan få. De flyr ganske langt....Får se hva jeg finner på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 7, 2012 Share Skrevet Juli 7, 2012 Men er det et sånn sett jeg linka til du er ute etter? Fant liknende hos 4-5 proffe og alle kosta 3-5K så tror ikke du får noe billigere. Veldig glad for at jeg har proff fjørpresse på jobb igrunn. Har brukt biltema-klemmene (de til 150) to ganger og de er jo bare søppel. Ihvertfall på E46-fjører som er tønne-forma. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Yngvejos Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 HMS på sitt beste Om du ikke har råd til og kjøpe noe som er beregna på ditt formål så la det vere istede for og få en fjær i tryne . Dette er som og se på øst europiske mekanikere. Har selv brukt jekkestropper og opplever dette som mye tryggere enn mange fjærklemmer. (Har sett fjærer sprette med verkstedklemmer også). De minste jekkestroppene til biltema er sertifisert for 1400kg, dette er med en GOD sikkerhetsmargin. Jeg bruker alltid to stropper for å få komprimert fjæra gjevnt på begge sider, dermed har de to stroppene en total styrke på minst 2800kg. Det er mer enn nok for å holde sammen ei fjær. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 Det er ikke alltid like lett å bruke de billige fjærklemmene ordentlig.. Jeg har holdt på å skade meg flere ganger, så jekkestropper er sikkert et greit alternativ, bare man tar forhåndsregler.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 Problemet med de billige er at fjøra tar borti gjengepartiet på tønne-forma fjører (som finnes på mange bmw) når de blir komprimert. De har derfor lett for å skli/trekke seg til siden når belastninga blir større. Er også bare såvidt man får komprimert de nok da fjøra er i veien for verktøyet. Dette gjelder ihvertfall E46 med senke-dempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 Har prøvd fjærklemmer i massevis i ulike varianter, men føler dette er svært utrygt, har aldri følt det tryggere når jeg brukte to jekkestropper, man har full kontroll. På mercedesen er det litt andre typer fjærer, disse er så sinnsykt stive at jeg gikk til innkjøp av fjærklemmer spesielt beregnet for de Mercedes bilene. De fungerer meget meget bra! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 På Mercedes (med separat fjør) har man nesten ikke noe valg. Sjukt stive og lange fjører på mange av de. 4matic gjør det ikke akkurat lettere da fjøra går "gjennom" drivakselen (ihvertfall på 124) Godt verktøy er halve jobben. Aner ikke hvordan jeg skulle klart meg uten induksjonsvarmer, fjørpresse, luftverktøy osv. Jo det går, men fy f... hvor tungvint det er! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FredrikE24 Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 På Mercedes (med separat fjør) har man nesten ikke noe valg. Sjukt stive og lange fjører på mange av de. 4matic gjør det ikke akkurat lettere da fjøra går "gjennom" drivakselen (ihvertfall på 124) Fikk høre dette, så kjøpte dette likesågodt med en gang! Godt verktøy er halve jobben. Gi meg to! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TheEspenK Skrevet Juli 8, 2012 Share Skrevet Juli 8, 2012 Prøv verktøyet til 124MB, kan vistnok stikkes inni fjæra og om demperne dine ikke sitter inni, feks bakstilling burde de vel gjøre susen med tanke på fjær som vrir seg ut av de vanlige klemmene. Lars89 skrev:Godt verktøy er halve jobben. Gi meg to! kjøp 2bokser med CRC, verktøy på boks Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fliid Skrevet Juli 10, 2012 Share Skrevet Juli 10, 2012 Det settet fra Biltema er kjempegodt! Sikkerheten først, og ved bruk av det settet, så risikerer man ikke en spjong og en pjong. Jekkestropper belastningsmessig er jo godt nok, men hørtes litt tungvindt ut. Luftverktøy i enden av settet til Biltema, så har man komprimert/dekomprimert fjøren på få sekunder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå