Gå til innhold

2008 318d (N47) med hard gange!


Bjørnar_
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har tips til en '08 som har "hard" motorgange? Jeg mistenker det kanskje kan være flexikobling på eksosen som begynner å takke for seg, da jeg har hatt en '05 E46 320d med samme problem tidligere, der jeg sveiste inn ny kobling. Er klar over at det er vanskelig spørsmål å svare på uten å ha hørt motoren, men prøver likevel. Vet ikke om det er noe typisk problemer med disse motorene som kan resultere i at den høres bedre enn vanlig?

Bilen har gått ca 116000. Folka på Sulland Hamar mente de ikke hørte noe ulyd, men de bør få seg ny bedriftshelsetjeneste så de får sjekket ørene sine... :shock:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mtp på hvor mange biler som triller med disse motorene, er det ikke ett stort problem.

Sjekket flexikoblingen da?

Har sjekket den ja, og noe av det kommer nok derfra. Men den er ikke helt kaputt enda. Virker som noe også kommer fra motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min ska inn i uke 35 og få gjort det samme som den i annonsen opp mot garanti ifra BMW. Ny bunn og nytt register.

Registeret ligger bak på desse, så om du skal lytte etter må du stikke hue nedi bakant motor.

Forøvrig ingen restriksjoner om og bruke bilen ifra BMW, mens jeg venter på time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, dette var kjekk info. Er det ulyd i din uansett eller varierer det om den er varm eller kald f.eks? Min låter helt fint når den er kald nemlig, men blir mer bråkete etterhvert som den når driftstemperatur. Kan nevne at bilen er kjøpt hos Stenshagen og således skal være oppfulgt mtp service osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en konstant lyd. kan minne litt om et løpehjul som bråker om du skjønner hva jeg mener. gnisser litt på en måte.

Men som sagt ikke noe verre på kald eller varm motor.

Okei, skjønner. Så lenge lyden ikke er konstant hos meg er det vel lov å krysse fingrene for at det ikke er den samme feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

absolutt. Men jeg ville uansett sjekket opp register og veiv på din også. få det på reklamasjon før det er gått 5 år. Er IKKE billig og koste dette selv.

Ja, kan vel være lurt det! Kjedelig at man ikke kan stole 100% på en bilmotor fra et premium-merke i dag syns jeg, :shock: Burde strengt tatt ikke vært nødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan trøste deg med at det er ikke noe bedre verken hos Mercedes,Audi,Volvo eller Toyota for den del :) Ser endel i drosjenæringen.

Ja, det er vel noe feil hos alle merker. Men det kunne sikkert latt seg gjøre å unngå det! Vet ikke hva f.eks Volvo sliter med? De har vel unngått det meste som går på rustproblemer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...