Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har registrert at det ligger en del fin E30 M3 for salg på finn.no, som ser ut til å være litt tungsolgt. Dette forundrer meg litt! Jeg har jamt og trutt fulgt med på E30 M3 de siste 10 årene, og syns det virker som markedet er veldig tregt nå? Er interessen for E30 M3 i ferd med å minke? Er markedet mettet? Prisen for høy? Ikke vet jeg, men jeg er syns de bilene som ligger på Finn.no nå har ligget overraskende lenge for salg!

Kjør på med meninger :P

Skrevet

Tja.... det er vel kanskje bare vi E30 idioter som mener at en så gammel bil er verdt så mye...

Teknisk sett er e36m3 en vesentlig bedre bil, å disse er 100k billigere enn E30M3

Skrevet

For oss som ikke forguder E30 M3, så fremstår prisene som helt tullete. Det er en bil som snart er veteran, og med 8 stykker til salgs på finn er de jo ikke akkurat vanskelig å få tak i heller..

Skrevet

Jeg er jo en av de nevnte e30 idioter :D men mener disse prisene er helt sjøville. Min mening er at om de bilene hadde blitt droppet i pris ville de blitt solgt på flekken.

Skrevet

Nå er jeg litt mere e36 person og ikke en e30 fanatiker, men syntes nok prisene er litt stive for en gammel bil ja :)

var på jakt etter en e30 cab med 6'r når jeg skulle kjøpe bil i fjor, var helt umulig å finne noe til en grei pris i forhold til stand :(

Skrevet

eg har som deg fulgt med i alle år på bmw priser generelt, og markedet er nok både mettet her til lands, samt at prisene er presset høyt nok.

Men pengene står nok trygt i deres m3'er :D

Skrevet

Prisene har nok blitt for høye for mange. Ikke lenge siden man fikk disse til 150 i fin stand.

Skrevet

Jeg har vurdert E30 M3 i over ett års tid som en reel nr 2 bil, men har så langt ikke blitt realitet.

Men jeg har jo snakket med ett par som skal selge osv.

Og det er biler som har ligget ute for 260k + som har endt med og selge for 200k bare fordi markedet er så treigt.

Og at nesten alle som har intresse av bilene tilbyr inbytte i en rc bil + fire fyrstikk esker og en pilogbue de har spikket selv.

Så hvis du har mulighetene for og gjøre en rein handel med penger er det absolutt gode muligheter for og sikre seg en fin M3 til en helt ok pris etter at folk har hatt bilene ute en stund,

Har også lagt merke til at bilene som det er blitt gjort veldig mye med virker veldig tungsolgte i tillegg, noe jeg egentlig syns er rart da det er jo "ferdige" biler i mine øyne.. jâgermeister M3n for eksempel er jo døds fet, alt er riktig men høyt priset i utgangspunktet men begynner nå og nærme seg en normal pris sett i forhold til biler i "original" stand.

Vet forøvrig at eieren er inne på forumet her og han kan sikkert fortelle om noen gode innbytte tilbud han har fått kan jeg se for meg ;)

Skrevet

Prisen ligger akkuratt der den må ligge,

E30M3 er ikke for alle, skulle alle hatt råd til å kjøpe e30m3 så hadde det ikke blitt mange hele og fine eksemplarer igjen :)

Skrevet
Prisen ligger akkuratt der den må ligge,

E30M3 er ikke for alle, skulle alle hatt råd til å kjøpe e30m3 så hadde det ikke blitt mange hele og fine eksemplarer igjen :)

Det er riktig Kim, da hadde den delt samme skjebne som f.eks 190E 2.5 16v.

Skrevet

Mye gode konklusjoner :D Jeg personlig syns prisene er greie nok. Riktignok noen som er litt optimister som forlanger 250-300 tusen for en helt normal M3 med borti 200.000km på telleren. Men jeg tror markedet kan være litt mettet. Samtidig tror jeg kanskje den "1000 hesters gatebil syken" kan ha smittet litt over på den vanlige mann på gata. Det er jo snart like mange E30 M3er med sekser/turbo som det er orginale S14. Om dette er positivt eller negativt for prisnivået til en orginal er jeg litt usikker på. (På sikt vil det nok være positivt,men as we speak tror jeg det er mangen som ville vurdert en som var godkjent ombygd med f.eks S50)

Skrevet

Først og fremst tror jeg det har med å gjøre at de aller beste eksemplarene står bortgjemt og polert i garasjene til sine respektive eiere, og at det sjelden/aldri dukker opp kremobjekter på det åpne markedet. Mange av disse farkostene skrifter også eiere via tette miljøer der folk kjenner hverandre uten at det blir offentlig salgsannonse av det.

Det er også en fantasiverden av selgere som tror de kan få 250k for sin M3 med rustlarver her og der. Man må også pedantisk vedlikeholde en slik bil, noe mange feiler å forstå. For lar man en M3 forfalle et par år kan de økonomiske fallgruvene være enorme, i og med at M3 karosserideler koster flesk og omlakkerte biler automatisk synker i pris.

Så må det også sies at det har kommet mer ombygde biler (lovlige ombygde også med bla S38 /S50) som gjør at man må være _ekstra_ spesielt intressert for å betale 250k for en orginal 195hk M3, der man kan få en ferdig M3 replika med godkjent S50 motor til litt under den prisen, og meget mye bedre på alle punkter performance og understellsmessig. For oss som driver litt i ombyggingsverden fremstår E30 M3 med prisene i dag mer som en luksusgjenstand/smykke enn en bil. Det er ikke på noe punkt forsvarbart å bruke 250k for å oppnå noe jeg kan med 110-120k med litt egeninnsats. Går man inn bit for bit er heller ikke M3 så revolusjonerende kontra vanlig E30. Du kjøper nostalgi og ikonstatus fremfor "den ultimate driving machine". I dagens E30 verden er en M3 ikke mer enn litt over midten på treet for en nøytral E30 entusiast.

Skrevet

E30 M3 er over prisa .

En helt orginal urørt bil er muli verdt prisen.

Det går dårli er masete og kjøre og vi som er E30 idioter

Tror dette er rått.

Jeg har hatt 3 stk E30M3 og det er en qul bil og kjøre men

det er et får i ulveklær.

E36 M3 er den motoren E30 M3 burde kommet med ,

men det hadde vel gått utover kjøre egenskpene .

At mange er på kosta astronomiske summer er jo ikke altid et +

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...