1ar Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Var på EU kontroll og det viste seg at høyre fremme støtdemper må byttes. Et verksted jeg har snakket med mener jeg må bytte både høyre og venstre samtidig, ellers blir den andre siden ødelagt etter kort tid. Stemmer dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Jeg skjønner ikke helt hvorfor den skulle få kortere levetid. Men det er alltid smart å bytte parvis. Bytter du f.eks en bærearm høyre - bytter man gjerne på andre siden og. Det verkstedet sikkert mener er at om den høyre støtdemperen er ødelagt - så er sansynligvis den venstre snart moden for utskiftning også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw_odd Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Nei mann må ikke bytte begge samtidig men som scoot her sier så er nok den venstre snart klar for utskifting også. Mann bør også bytte begge for å få likt veigrep og kjøreegenskaper for begge forhjula. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1ar Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Takker for svar! Har sjekket litt priser og det varierer veldig, GSbildeler skal ha 2800,- per stk for en uorginal, har M sportsunderstell ifølge understellsnummeret. Ser at Koed bare skal ha i underkant av 900,- per stk, varenummer www17648 og www17647. Hvordan kan det være så stor forskjell i pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1ar Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Har en 520 E39 98 modell forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Koed er generelt alltid gode på pris, GS er generelt mye dyrere. Skal vel legges til at GS kun fører originale deler eller "godkjente" erstatninger, mens Koed har en del uoriginale deler med "dårligere" kvalitet. Jeg ville uansett kjøp på Koed, har god erfaring med nesten alt de har av deler. Mye av delene de leverer er Febi - som er et godt alternativ til original. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 GS er eid av Bavaria og kan dermed ikke være veldig mye billigere enn dem. De har uten tvil mye høyere fortjeneste, men sannsynligvis også et annet og dyrere fabrikat på demperene. GS har også betydelig høyere driftskostnader da de har langt flere ansatte samt 6 butikker. Disse må selvfølgelig betales for. Koed er basically en bilhugger i Danmark som også selger nye deler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1ar Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Okei, flott VIN koden min sier at jeg har følgende S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension Jeg tenker da at demperne med kode www17648 og www17647 kan fungere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Stemmer det Anbefaler å også skifte topplager (Tårnleje) når man først bytter dempere. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1ar Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Takker! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Takker! Orginale støtdemper er levert fra SACHS. Køp her. Jeg kjøpte mine her. De trekker fra 19% moms. Du betaler 25% i norge + 234 fortoller avgift. sending er kun 40 Euro (jeg kjøpte 2 pakker nesten 60 kg , kun 40 euro for sending). http://www.car-parts24.com/products/BMW ... chnik.html Du kan kjøpe de andre som tårnlager: http://www.car-parts24.com/BMW/5er-E39/Stossdaempfer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1ar Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Vet du hvilke jeg skal ha av den andre linken, fulgte ikke så godt med i tysktimen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mudbug Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Vet du hvilke jeg skal ha av den andre linken, fulgte ikke så godt med i tysktimen Engelsk språk hvis du klikker helt til venstre på toppen. Bruk denne linken for å søke dine deler ved å skrive inn chasisnummer: http://bmwfans.info/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
1ar Skrevet Juli 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2012 Deleinformasjon osv er på tysk selv om jeg velger engelsk språk, men jeg skal se om jeg kan matche delene ved hjelp av linken din, takk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bricks Skrevet Juli 16, 2012 Share Skrevet Juli 16, 2012 Gs bruker også Febi, i allefall på deler til e46. Jeg bruker å handle på Eurocarparts.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå