Gå til innhold

Svensk 318is 2-dørs med S50b30 + norsk 2-dørs 316i VS!


Netlandet
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å selge E30ene mine pga andre prosjekter.

Har en svensk 318is i veldig god stand med S50b30 motor og div gromdeler (Se specliste nedenfor) og en norsk 316i 2-dørs 90 mod som er bra for rust og EU OK til 10/13.

Planen min var/er å flytte over alle delene fra den svenske bilen til den norske, men ettersom jeg har mye annet å gjøre om dagen vurderer jeg å selge hele prosjektet.

Is'en er komplett og fungerer meget bra med understell/motor oppsettet den har.

316i er også komplett og kjørbar. Det er en sen 90 modell med en sølvfarge få E30er ble levert med. Har vært syregrunnet og lakkert med boks her og der (Fjernet rust), så finishen er ikke helt topp men bilen er ellers meget bra for rust og er et godt utgangspunkt! Interiøret er ikke så veldig pent (Blått) og mangler noe småtteri, men alt finnes på is'en i god stand :) Motor går fint (ingen runde kammer) og bilen ellers er hel og grei. EU OK til oktober 2013 :) Km. stand er ca 226k km.

Denne selges fortrinnsvis sammen med den røde eller beholdes selv.

Specs på is'en:

- Is leppe, zender sideskjørt og is flipp på bakluke.

- E30 M3 tannstang, nylon foringer i bærearmer og justerbare topplagere (Camber/caster) + m-tech stabstag og stålomspunnede bremseslanger.

- Skivebrems bakstilling med Powerflex i travers, m-tech stabstag og nylon foring i diff.

- Bilstein coilovers (høydejusterbart og typ banestivt).

- Diffbrems (original is utveksling)

- Sabelt ratt, bøttestoler (fine for veibruk) og svart taktrekk (komplett og helt interiør).

- S50b30 med Getrag girksse (Tight overføring). Golf 1 BKF (som er flyttet på for riktig vinkel på motor), største type radiator du får mellom vangene og div.

- Batteriet bak

- Oppgraderte høyttalere foran, 6x9 høyttalere bak og LG cd-spiller (AUX og USB).

- Strøkent instrumentpanel med røde nåler, nye SI-batterier og turteller. Ca 257k km.

- Perm med kvitteringer og historikk fra Sverige. Bilen er momset inn.

- Rødsotede baklykter og frontblinklys.

- Meget pen innvendig og utvendig.

Det følger med 3 sett med hjul.

- 1 sett krysseiker 15x6'' og 6,5'' med utslitte Toyo R888 bak og halvslitte Toyo R888 foran.

- 1 sett krysseiker 15x7'' foran og bak med brukbare sommerdekk.

- 1 sett Masitaly Sagitta 17x7,5 med nesten nye fordekk og halvslitte bakdekk.

310087_10150954848017394_508941725_n.jpg

Bilder av ISen:

IMG_1119.jpg

IMG_1115.jpg

IMG_1110.jpg

IMG_1107.jpg

IMG_1105.jpg

4-9.jpg

5-6.jpg

6-4.jpg

10-2.jpg

11-2.jpg

12-2.jpg

13-1.jpg

2-10.jpg

14.jpg

15.jpg

E303.jpg

IMG_0823.jpg

Send PM, ring/sms 97077741 eller skriv her i tråden om du er interessert.

Bud ønskes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selger helst ikke 316i separat da den er bruksbil fram til den røde også er solgt.

Kan selge den røde separat.

Prisantydning er ca 90 000kr for den røde og 98 000kr for begge bilene.

Edit:

Det er forøvrig fri omreg på 316i ut august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Falske skilt?

Denne bilen har kun blitt brukt i forbindelse med banekjøring i mitt eie :)

Står parkert på verkstedet :)

De skiltene jeg har sladda over er showskilt, kan sikkert finne bilder uten sladd om du vil.

Selger ikke den grå uten å selge den røde sammen folkens, beklager. Bruker den daglig, så er litt avhengig av den!

Den røde går for 80 000 nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da beholder jeg 316!

Skal i utgangspunktet bare selge den røde, men tenkte det kunne være lettere for en eventuell kjøper å ta begge mtp at den røde er svensk.

Selges ikke den røde, så flytter jeg over delene i vinter og renoverer den grå :)

Men har en E39 som trenger diverse oppgraderinger for å gjøre det bedre på Nürburgring, det er der den virkelige morroa ligger :) Det er igrunn derfor jeg vil selge den røde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...