mutriakis Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Hei! Halvveis til Trondheim i min nye 2009-modell 520d får jeg plutselig varsel om at "daylight" på høyre side ikke funker og at jeg må oppsøke BMW-verksted. Det skal jeg gjøre i morgen, men så lenge; noen som har vært borti det samme? Det er altså begge ringene på høyre frontlykt som ikke lyser. Ellers funker det som det skal.
Evenol Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Sitter vel vanlig halogenpære der? Isåfall klarer du sikkert å bytte denne selv.
mutriakis Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Skrevet Juli 18, 2012 Er det sannsynlig at begge går sånn helt plutselig? Bilen har gått 30' km.
nilsen93 Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Det er en pære som gir lys i begge ringene på høyre side. veldig lett å bytte selv
Evenol Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Er det sannsynlig at begge går sånn helt plutselig? Bilen har gått 30' km. Som nilsen93 sier så er det en pære som lyser opp begge ringene.
mutriakis Skrevet Juli 18, 2012 Forfatter Skrevet Juli 18, 2012 Takk, karer. Da skal jeg nok klare å skifte pæra selv, men hele lykten må ut, må den ikke?
nilsen93 Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Du klarer å lirke hånda inn og bytte pære uten å ta ut lykta, er litt trangt men det går
Reef89 Skrevet Juli 18, 2012 Skrevet Juli 18, 2012 Riktig så folket sier her, men når du først bytter så bytter du til hvite
stigln Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Jeg synes det var et helvete å bytte pærer på min 07 mod! Fikk ikke hånden nedimellom! Hvis du har store hender så kan det bli vanskelig uten å ta ut lykten. Når du først skal bytte pære så ville jeg byttet på begge sider så er du sikker på at den andre ikke ryker like etter du har byttet!
Odd-M Skrevet Juli 19, 2012 Skrevet Juli 19, 2012 Om man har normalt store hender er det håpløst. Jeg får knapt lirket to fingre ned til pæreholderen, langt mindre vridd den rundt. Har funnet det enklest å ta ut hele lykta for å komme til. Selv da synes jeg det er småknotete.
mutriakis Skrevet Juli 20, 2012 Forfatter Skrevet Juli 20, 2012 Hei igjen. Ha omsider fått byttet pæra (selv) men det ble litt mer styr enn forventet. Strandveien Auto (jeg befinner meg for tiden i Trondheim) klarte å gi meg feil pære, med det resultat at jeg sleit livet av meg med å finne ut hvor denne mystiske pæra egentlig satt. Når jeg omsider fant ut at det var en vanlig (?) H8-pære jeg skulle ha, var den skiftet på få minutter og nå funker alt som det skal. Jeg vil si det var forholdsvis enkelt å skifte den, selv med ganske store hender. Takk igjen for hjelp og innspill.
DanskenBryne Skrevet Februar 2, 2013 Skrevet Februar 2, 2013 Med en lang tang og litt tålmodighet så går dette bra, Men bytt til hvite ja, et sett koster 300 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå