Gå til innhold

BMW E39 M5 Prosjekt. s.22 Leppe s.50


MathiasW
 Share

Anbefalte innlegg

det tror jeg nok :) bare spent på hvordan det blir mtp vekt og hvordan godkjenningen foregår :)

Åja :) hehe, bør jo være greit det når det står i ombygningspapirene mine at bilen ikke skal veie mer enn den gjorde orginalt som m5. å den veier jo mindre pga at jeg ikke har takluke :-) + alt mulig anlegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står det ikke bare standardvekt på E39 i vognkortet da, og at vekten kan variere etter utstyrsnivå på hver enkelt bil?

Husker ikke, men sto at bilen ikke skulle veie mer enn orginal m5 tror jeg, kan sjekke i morgen :)

Er litt forskjellige vekter. Går på typegodkjenningen.

Men blir ikke tatt hensyn til utstyrsnivå nei. Men mindre utstyr gjør jo dog at det blir mindre vekt så mindre som evt. må lettes.

Med mindre du skal ha ny typegodkjenning på bilen (f.eks en tur til TUV) så MÅ du holde deg under tillat for/bak akselvekt og totalvekt på bilen du bygger på.

De har faktisk ikke lov til å godkjenne den om den er tyngre enn det uansett hvor lyst de måtte ha.

Tzunami: Den kan veie mer enn originalvekten ja. Men med 5 personer i bilen kan du ikke overskride maks aksel eller totalvekt. Egenvekten kan endres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...