Gå til innhold

"Newbie" spørsmål fra førstegangseier av BMW diesel


Zaphod
 Share

Anbefalte innlegg

Litt flaut men ettersom alt av håndbøker som fulgte med er på tysk så må jeg spørre..

Har en 03 525 dat og lurer på følgende.

1. Hvor i pokker er glødelampa :oops: Har ennå ikke sett noe som ligner når jeg vrir om nøkkelen så venter bare til de fleste lamper slukker som ikke tar så mange sekunder..

2. Når slår webaston inn egentlig? Har vært et par kjøreturer der tempen har sunket litt på kjøleveska men ikke sett noe antydning til at den har skrudd seg på.

3. Har kjørecomputer med navi o.s.v. Klokka piper vær time på xx:59, hvordan skru dette av?

Takker for all hjelp på forhånd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vil tro du har noe som heter High OBC og dermed får du evt. tekst på displayet ditt som det står, "glowing" mener jeg det var. Husker faktisk ikke helt, enda jeg har samme greiene på min. Men det er sjeldent at min gløder på sommeren, men det skjer innimellom da, men veldig kort. Kanskje så fort at når man ikke vet hva man skal se etter så er det borte allerede.

2. Webasto starter under 5,5 + grader, sålenge motoren har under 75 eller 60 grader mener jeg det var, husker ikke helt.

3. Piping hver hele time er "memo" funksjon på navien. For å minne deg på om nyheter på radio.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Vil tro du har noe som heter High OBC og dermed får du evt. tekst på displayet ditt som det står, "glowing" mener jeg det var. Husker faktisk ikke helt, enda jeg har samme greiene på min. Men det er sjeldent at min gløder på sommeren, men det skjer innimellom da, men veldig kort. Kanskje så fort at når man ikke vet hva man skal se etter så er det borte allerede.

2. Webasto starter under 5,5 + grader, sålenge motoren har under 75 eller 60 grader mener jeg det var, husker ikke helt.

3. Piping hver hele time er "memo" funksjon på navien. For å minne deg på om nyheter på radio.

Det står "Pre Heating" :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja, Alpejohn kunne korrigere det litt ja, som sagt jeg huska faktisk ikke hva det stod, men når du skriver det, så er det selvsagt riktig, det husker jeg nå :)

Ikke ofte den kommer nå på sommeren ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjå der ja, Alpejohn kunne korrigere det litt ja, som sagt jeg huska faktisk ikke hva det stod, men når du skriver det, så er det selvsagt riktig, det husker jeg nå :)

Ikke ofte den kommer nå på sommeren ihvertfall.

Nei det er skjelden! Er ikke ofte den kommer om vinteren heller med meg :P Kan være -10 og den kommer ikke, så en dag det er +3 da kommer den :lol: Men starter alltid like lett hver gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...