Gå til innhold

98 BMW E39 320iA Touring starter ikke etter Girkasse bytte!


Endre87
 Share

Anbefalte innlegg

Har byttet girkasse på min E39 Touring, men etter att jeg hadde satt inn den nye kassen så vil den ikke starte.

Når du vrir om nøkkelen så er det ingenting som skjer, start motor går ikke i rundt heller.

Girkassen som ble satt i fungerte bra i den andre bilen jeg tok den fra, og alle nummer stemmer overens på kassene.

Satt og spekulerte på om jeg måtte bytte kassetten der wiren til girstanga og styringen av elektronikken på girstang mekanismen inne i bilen, men vet ikke om det har noe med saken å gjøre, vil jo tro dette er det samme som på den andre bilen.

Så har noen vært borti det samme eller har noen noen antydning hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme hjerne på begge automatkassene? du er avhengig av et signal til bilen om at kassa står i P før du starter.

Hvis denne styringa eller noen sensorer på kassa er forskjellige fra bilen så kan det være forskjeller i koblinga også.

Men du er sikker på du har kobla til stikket på kassa og alle kontakter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme hjerne på begge automatkassene? du er avhengig av et signal til bilen om at kassa står i P før du starter.

Hvis denne styringa eller noen sensorer på kassa er forskjellige fra bilen så kan det være forskjeller i koblinga også.

Men du er sikker på du har kobla til stikket på kassa og alle kontakter?

Alt er tilkoblet kassen ja, og alle nummer på kassene stemmer overens, så synets det er litt rart om det ikke skal være det samme.

Men hvor ligger den hjernen til girkassen?

Mvh

Endre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk høre av en kompiss att jeg måtte ta reset'e ECU'en og att det fungerte slik att du satte nøkkelen i posisjon 1 og holde inn gasspedalen i 30 sekunder for så å sleppe den, slå av tenningen og bilen ville starte. `

Noen som vet om dette fungerer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk høre av en kompiss att jeg måtte ta reset'e ECU'en og att det fungerte slik att du satte nøkkelen i posisjon 1 og holde inn gasspedalen i 30 sekunder for så å sleppe den, slå av tenningen og bilen ville starte. `

Noen som vet om dette fungerer?

Er jo bare og prøve det vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...