Gå til innhold

Skifte baksjermer på e36. Trenger hjelp.


sexeren
 Share

Anbefalte innlegg

Koed har komplette skjermer

Skal du byttehele er jo det en del arbeid, ikke for å være vanskelig elns, men dersom du ikke har det for deg hvordan det skal gjørest, burde du kanskje heller satse på å få med deg en kamerat elns første gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed.no, gs bildeler eller en bmw forhandler skaffer orginal bakskjerm.

Er nok litt jobb da bakskjermene er ganske store uavbrutte panel som er punktet/sveist fast i korosseriet. Skal ikke si det sikkert men ser for meg at bakruta må demonteres, samt omfattende tilpassing der bakskjermene sømløst skal gå over i andre panel som f.eks taket.

Men umulig er det ikke med rett verktøy og kompetanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed.no, gs bildeler eller en bmw forhandler skaffer orginal bakskjerm.

Er nok litt jobb da bakskjermene er ganske store uavbrutte panel som er punktet/sveist fast i korosseriet. Skal ikke si det sikkert men ser for meg at bakruta må demonteres, samt omfattende tilpassing der bakskjermene sømløst skal gå over i andre panel som f.eks taket.

Men umulig er det ikke med rett verktøy og kompetanse.

Så for meg dette. Både me tilpasninger å vet om disse punkt sveisende.

Jeg vill ha en som har gjort denne jobben til å gi meg et svar på dette. Er selv bilmekaniker men ikke karosseri mekaniker.

Så viss dette er sinnsykt mye jobb så får jeg kansje sveise inn nye deler.

Håpet bare det var greit nåkk å skifte komplett bakskjerm får da ser det mye bedre ut å kansje mindre arbeid å få det fint me å sveise inn plater.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koed.no, gs bildeler eller en bmw forhandler skaffer orginal bakskjerm.

Er nok litt jobb da bakskjermene er ganske store uavbrutte panel som er punktet/sveist fast i korosseriet. Skal ikke si det sikkert men ser for meg at bakruta må demonteres, samt omfattende tilpassing der bakskjermene sømløst skal gå over i andre panel som f.eks taket.

Men umulig er det ikke med rett verktøy og kompetanse.

Takk for svar. Skal nå finne baksjerm uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanskelig, men er endel jobb, og du bør ha tunga rett i munnen. Er fortsatt verdt det da det er MYE lettere å få det pent når man bytter hele seksjoner.

kjøp et skikkelig punktsveisborr med en gang, sparer deg for MYE bannskap både ved demontering og montering av ny skjerm. jeg liker 10mm borr, selv om originale punkter er 6-7mm, rett og slett pga man da får litt overlapp og ikke blir avhengig av å treffe dønn rett på punktet man skal borre løst.

Kapp B og C-stolpen litt under der skjøten blir så du får overlapp. Når alt sitter der det skal kapper du i overlappinga med ei tynn skive, Dremel e.l. for å få en fin skjøt.

Vicegrips er din venn ved tilpassing, kjøp gjerne 3 fler enn du tror du trenger for å holde ny skjerm på plass ved tilpassing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke vanskelig, men er endel jobb, og du bør ha tunga rett i munnen. Er fortsatt verdt det da det er MYE lettere å få det pent når man bytter hele seksjoner.

kjøp et skikkelig punktsveisborr med en gang, sparer deg for MYE bannskap både ved demontering og montering av ny skjerm. jeg liker 10mm borr, selv om originale punkter er 6-7mm, rett og slett pga man da får litt overlapp og ikke blir avhengig av å treffe dønn rett på punktet man skal borre løst.

Kapp B og C-stolpen litt under der skjøten blir så du får overlapp. Når alt sitter der det skal kapper du i overlappinga med ei tynn skive, Dremel e.l. for å få en fin skjøt.

Vicegrips er din venn ved tilpassing, kjøp gjerne 3 fler enn du tror du trenger for å holde ny skjerm på plass ved tilpassing.

Tusen takk for godt svar.

grunnen til jeg vill skifte hele er nettopp å få best mulig resultat.

Så jeg går får å skifte hele skjermen ;)

Mvh Glenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...