Gå til innhold

E61- 3 ulike feilmeldinger på under 1 mnd ...sammenheng?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått 3 ulike feilmeldinger siste mnd på min 2005 E61 525dat.

Sinnsykt irriterende da jeg frykter at dette blir DYRT.

Hatt sinnsykt mye trøbbel med bilen, noe som er sykt irriterende når bilen er som en drøm å kjøre på veien, samt god plass til familien.

Følgende feilmeldinger har kommet i denne rekkefølgen:

- brakelight right failure (kommer sporadisk , høyre ytre bremselys fungerer ikke, ledpærer i bremselys i bakluke fungerer kun på halve siden)

- Restraint faulty (airbaglampe og setebeltelampe lyser hele tiden)

- Pdc failure ( fungerer ikke)

Frykter at det muligens er et kabelbrudd når det gjelder lysene, men kan dette også skyldes resten?

Bilen skal selges, men er ikke så veldig artig og selge med de feilene som er nå.

Tips anyone ?

Skrevet

1. Sjekk om det er dårlig kontakt i pære sokkelen, rist litt på ledninger og se.

2 Ta en diagonse.

3. PDC er enkelt system, du trykker bare på p knappen i bilen går ut og legger øret inntil hver sensor, vist du kommer til en sensor som ikke lager lyd er den gåen (evt. kabelbrudd har også skjedd før, men sjeldent) og når en sensor er gåen er hele systemet ute av drift. Lager alle sensorene lyd så er det nok 99% sikkert at PDC modulen er defekt, ligger for øvrig under stephjul.

Skrevet

Takk for tilbakemelding.

1. Har sjekket dette tidligere og fikk det ikke til å fungere.

2. Skal få tatt en diagnose

3. Skal det være sånn knitre lyd? isåfall så var det en i midten foran som ikke hadde lyd i det hele tatt, og det forklarer kanskje problemet her? Kostnad for bytte av sensor som er gåen?

Skrevet
Takk for tilbakemelding.

1. Har sjekket dette tidligere og fikk det ikke til å fungere.

2. Skal få tatt en diagnose

3. Skal det være sånn knitre lyd? isåfall så var det en i midten foran som ikke hadde lyd i det hele tatt, og det forklarer kanskje problemet her? Kostnad for bytte av sensor som er gåen?

Det skal komme en knitrelyd ja. vist det er helt stille så er den gåen. Ny sensor koster rundt 1000-1500 hos GS ferdig lakkert, men så klart finner du billigere på ebay ;)

en diagnose vil også kanskje fortelle deg om problem nr 1.

Skrevet

Ta opp glasset på bakluka så lyser du inn hvor kablene er, kanskje du kan lokalisere evt brudd.

Sjekk også i reservehjulsbrønnen for evt vann. Typisk e60/1. PDC styreenheten (hvit) ligger på isoporen nederst i brønnen.

Skrevet

Bremslys bak kan være sokkelen som har brent kontakt, den du setter pærholderen i.

Den hadde blitt svidd til meg, tok lang tid før jeg fant det. (venstre side til meg). GS tok 45 kr for delen til meg.

Har sett pdc til 30 € på Ebay.de ferdig lakket i rett farge.

http://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=pdc+bmw+e60&_sacat=See-All-Categories

For setebelte kan det være en kontakt eller bryter som er gåen i forbindelse med fastsettingen av beltet som forteller at du har det på, samt setesensorer som forteler at du sitter i setet med ikke gjør det :) (PS nok med en melkboks..... irritabelt når en skjønner det dagen etter...)

Skrevet

Sjekk inni pluggen til baklykta også. Min jordledning hadde litt dårlig kontakt slik at den lå og gnistret til plasten i pluggen smeltet og dermed kom den i kontakt med ledningen ved siden av.

Jeg fikk tidvis både break light failure, right fog light failure siden pluss ble lagt til jord der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...