Gå til innhold

Felger til hvit 520


Arcos
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg er en gamling på snart 50 som er i ferd med å bestille en hvit 2012 BMW 520 Touring M-sport. Det følger med 19" felger med sommerdekk (351 M), men er redd snøen en dag vil dukke opp igjen i dette landet, og da trenger jeg felger og dekk.

Tenkte på 18" til vinter, og kanskje maks 20000,- for dekk og felger (om det er mulig, kan i verste fall plusse på noen lapper til). Hva slags felger vil dere anbefale som vil passe på en hvit BMW. Ser for meg at noe med sort vil se bra ut ? Det bør være bra kvalitet på felgene.

Takker for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og velkommen til forumet!

Personlig ville jeg ikke valgt sorte hjul på en hvit F11. Sorte felger, med sorte dekk på en hvit bil vil i mine øyne forsvinne.! I 18" er det jo selvfølgelig utallige varianter for salg. Jeg tror jeg ville valgt noen orginale (kanskje til og med brukte??) 18" hjul. Nå er jeg usikker på om F10/F11 følger innpresset som forgjengeren E60/61 har (det er det nok andre her inne som vet), men om det er noenlunde likt, så er det en hel del felger som passer.

Om du ikke har så stor trang til å kjøpe orginale kvalitetshjul, så finnes det jo titals forhandlere som har "replica"-felger, altså etterligninger av forskjellige dyre hjul, samt masse annet utvalg i alle mulig varianter. Mtp på dekk, så vet jeg ikke om du kjører pigg eller piggfritt. Kan stikke inn at sist sesong kjørte jeg 17" felger på min daværende E91 2007 320d (touring), med 235.45 Continental Conti Ice Contact (Testvinneren blant piggedekk sesongen 11/12). Var storfornøyd med de, og hadde ingen negative opplevelser med det dekket!

Her er noen forslag til felger som jeg kunne sett for meg har kledd hvit F11. Ingen av de er vel 18" på bildet, men du kan jo danne deg et bilde av hvordan det vil bli seende ut:

BMW Style 351:

attachment.php?attachmentid=668214&stc=1&d=1333259282

2011-BMW-5er-M-Sport-01.jpg

BMW Style 312:

44f418da-c9df-9e13.jpg&h=415&w=650&zc=1&s=2

BMW Style 311:

attachment.php?attachmentid=488970&d=1298347989

Ser også at GS Bildeler har "vanlig" 5-eiker felger til F11, samt en org felg som er style 328, som jeg synes ble så kjedelig at jeg velger å ikke poste bilder av de! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Nei enig i at helt sort blir feil, men noe sort/antrasitt inne i felgene kanskje? Likte veldig godt de BMW Style 312, men ser ut som de begynner på 20" :?

351 felgene føler med bilen, så kan være greitt å variere på vinterstid.

Og nei, må ikke være orginalt. Bare det ikke er jalla.

Kom gjerne med flere forslag, og forhandlere i Norge/Sverige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke kjøp replica felger av ukjent merke. De får mye lettere bulker og sprekker enn de litt dyrere. Jeg har 19" replica felger på min E60 og må hele tiden passe på å ikke treffe hull, kumlokk etc. Dette er rett og slett slitsomt! Har måtte fått felgen rettet 1 gang alt på et år. Jeg vil anbefale å finne 18" orginale M-sport hjul og sette vinterdekk på de, eller evt. kjøpt 19" M-sport felgene 351 M du har fra før og satt vinterdekk på de. Det kan dog bli litt for dyrt viss du må kjøpe 19" med nesten nye sommerdekk, og så sette på vinterdekk.

19" orginale M-sport hjul med vinterdekk 14.000 kr:

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=36220624

Evt. 18" orginale M-sport hjul med sommerdekk 12.000 kr :

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs ... e=35645706

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja replica felger blir vel produsert i Kina som alt annet replica. Har drevet litt med import av forbrukerelektronikk bl.a derfra, og kopivarer er som regel dritt. Men det finnes andre bra varer fra det landet.

Finn.no var jo et godt tips. Takk for den. Skal følge med der.

Men må skaffe meg bilen først. Vil ha noen som ordner alt for under 20K, men finner vel en del info om det her tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Finn.no er et bra tips. I vinter lå det ute endel felg + vinterdekk pakker til F10/11, både 17", 18" og 19". Bl.a Mak Bimmer felger har en BMW orginal look.

Det ligger faktisk ute ett sett 351M med vinterdekk til 14000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger faktisk ute ett sett 351M med vinterdekk til 14000kr.

Det er vel de Gustav C linket til :)

Bl.a Mak Bimmer felger har en BMW orginal look.

Er det bra kvalitetsfelger ? Likte utseende . Hvem forhandler de?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det ikke importbil allikevel. Bestillte helt ny i dag, laaangt over budsjettet. Men føles allikevel bra. Faktisk min første nye bil selv om jeg har hatt førerkort i snart 30 år. Mer enn 10 år siden jeg hadde BMW, men føles som jeg endelig er hjemme igjen :lol:

Det ble en 2013 hvit 520d touring M-sport. Ble 18" felger (350 M) istedenfor 19" (351 M) som stod på den aktuelle importbilen. Får med panorama,headup,ryggekamera, comfortpakke,navi proff,comfort access, individuell solbeskyttende vinduerpluss noe småtteri. sorte nyrer.

Er det noe jeg MÅ ha? Må bestemme meg i løpet av uka.

Ser for meg at de 18" felgene blir konvertert til vinterfelger, og at d et blir 19" (eller 20) til sommeren igjen. Synes Barracuda Karizma er fine, eller Barracuda Voltec T6. Blir det helt feil med rød kantfarge på hvit bil? http://www.bsbildeler.no/?pno=226532

Hvilken boltsirkel og innpress velger jeg, har ikke peil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med nybil bestilling. :mrgreen:

BMW boltsirkel er 5x120.

Orginal innpress på F10/11 er som følger:

17x8 ET30

18x8 ET30, 18x9 ET44 (kun bak)

19x8.5 ET33, 19x9 ET44 (kun bak)

20x8.5 ET33, 20x9 ET44 (kun bak).

Mer at F11 kommer med lik felg og dekk bredde foran og bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Se der ja, de var helt etter min smak. Men som sagt tror jeg 18" som følger med bilen blir vinterfelger, så finner jeg 19" sommerfelger (eller 20 ???) til våren :-) Men disse går vel helt greitt på sommerdekk og de :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...