Makky123 Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Kjøpte Z4 av forhandler i fjor med 2 års garanti, og lurer på om dette burde dekkes av garantien. Var på europatur i sommer, og stoppet innom BMW for å utføre service. Ba de samtidig gå igjennom bilen for å sjekke om det var noe mer som burde gjøres. Fikk påpekt at girkassa "svetter/lekker" litt olje, ikke mye men nok til at man burde gjøre noe med det før det eventuelt blir verre. Så da er mitt spørsmål om dette burde dekkes av garantien jeg fikk fra Stenshagen?
Flua Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Det er jo bare å prøve seg? Skulle jo tro at det dekkes, er jo ofte motor og drivverk som dekkes av bruktbilgarantier.
OrjanBmw Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Ville nok sagt at det burde dekkes av garanti ja. Litt oljesvetting fra motor er akseptabelt til en viss grad (kommer an på hva bilden blir brukt til om kmstand, f.eks banekjørt bil vil slites fortere osv.). og problemet kan løses ved å helle på litt olje en gang i året utenom oljeskift. Men oljesvett fra automatkassen er værre, riktignok kan man fylle på automatkasser gjennom peilepinn til autkassen i motorrom, men å finne rett nivå osv er ikke lett heller. pluss man må under bilen og skru osv for å komme til kassen for å fylle underifra. Dette kan ikke forventes at kunden skal etterfylle pga "normalt oljeforbruk". Da er dette en klar garanti/reklamasjonssak.
nimitz Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Peilepinne er det jo stortsett ikke på autokassene lengere, så det er ikke så enkelt å etterfylle. Mulig Z4 har peilepinne?
Bmwrob Skrevet August 8, 2012 Skrevet August 8, 2012 Nei, BMW har ike peilepinn til olje da de har såkalt "lifetime" olje.. uansett, er det automat så bør du klage.
Makky123 Skrevet Oktober 24, 2012 Forfatter Skrevet Oktober 24, 2012 Tenkte jeg bare skulle oppdatere. BMW dekket å fikse reparasjonen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå