Gå til innhold

Rar vibrasjon/durelyd i revers med belastning (Automat)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ble for en ukes tid siden oppmerksom på en durelyd under bilen/i motorrommet når jeg skal rygge opp en litt bratt bakke, slik at jeg må gasse litt for og komme meg bakover, kommer på litt turtall.

Jeg kjenner vibrasjonen i gulvet og i karosseriet, samtidig som jeg hører at det durer utvendig.

Kan virke som motor/gir tar borti karosseriet eller noe.. Jeg hører lyden godt når jeg opner førerdøra, så mistenker at det er på den siden, men skal undersøke i morgen om den er like hørbar på høyre side.

Men usikker på om dette kommer fra selve girkassa eller om det er noe som kan ta borti.

Noen som har vært borti dette før? :?

Fredrik

Skrevet
Hardykoplingen??

Hei, beklager sent svar! :)

Kan denne koblingen lage durelyd i bilen, tilsvarende det motoren gjør?

Det kan følels veldig likt som om motoren tar borti, for duringen er like "intens" som motoren om du skjønner.

En annen ting er at når den girer i lockup og får lavt turtall så det blir litt tungt kjennes det som girkassa hopper, får liksom en hopping i bilen til turtallet stiger litt. :?

Er det mulig at girkasse festene kan være dårlige? :)

Skrevet

Hos meg var både motorfester og girkassefester kaputt ved ca 200.000km, motorfestene var skikkelig kaputt.

Skrevet
Hos meg var både motorfester og girkassefester kaputt ved ca 200.000km, motorfestene var skikkelig kaputt.

Har hatt dette i bakhodet siden jeg kjøpte bilen, for da merket jeg at når jeg satte den i D, og slapp bremsa, idet jeg trykte på gassen gjorde bilen et lite hopp, dvs. det føltes som motor/gir hoppet litt.

Er det noen måte man kan finne ut dette på? Om de er dårlige altså..

Kanskje jeg skal opne panseret og få noen til og se på motor mens jeg rygger.. :)

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva som er den offiselle metoden å finne det ut men hos meg så var det ene motorfestet helt av og det andre halveis av så når jeg ga gass f.eks ut av et kryss så flytta/vridde motoren seg slik at den dunka borti ene sia i motorrommet. Dette kunne både kjennes og høres i mitt tilfelle.

Skrevet

Så galt er det ikke med meg, merker ikke noe når jeg gasser, hittil vertfall.. Bare at den kan hoppe litt av og til.. Føles litt ut som de er myke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...