Gå til innhold

GS Monza 19" Felger - Tar borti bakskjerm eller ikke?


mikalsh
 Share

Anbefalte innlegg

Nå er jeg kanskje ikke riktig mann til å svare på dette siden jeg hater(!) dekkstrekk. Men synes du ikke det ser litt teit ut med strekk på bakdekkene men ikke på framdekkene?

Jeg hadde gått for 235/35 både framme og bak og helle spacet ut bakhjulene.

Men er du sikker på du vil ha de Monzafelgene? Har lest om en del som har slitt med at lakken flasser ganske fort og lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Vi tar det fra tidenes morgen ;)

F.eks et 235/35-19 dekk:

235 er altså bredde på dekket i millimeter.

35 som er profilen på dekket er høyden på dekksiden i % av bredden på dekket. Altså 35 % av 235 = 82.25mm høyt.

19 er felgdiameter i tommer. Altså man må bruke en 19" felg på det dekket.

265 er akkurat det samme bare 30mm breiere enn 235 dekket.

8.5" er bredden på framfelgen og 9.5" er bredden på bakfelgen. Altså 1" breiere bak.

Innpress er lengden fra senter av felg til der anleggsflaten på felgen er. Der felgen legger seg inntil navet på bilen og blir skrudd fast. F. eks. ET35 er 35 mm utover i forhold til senter av felg. Hadde du hatt ET0 ville det vært like langt ut til kant av felg både på utside og innside.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du kan.... men i mine øyne ser det ikke bra ut når dekket strekker seg. Altså dekkene er smalere enn felgene. Men det er jo enormt populært. Det kan du se litt på her. http://tyrestretch.com/

Men husk på at selv om dekk har samme dimensjon så er noen merker smalere fysisk enn andre. Falken og Nankang er typiske smale dekkmerker.

235/35 på 8.5x19:

DSC_4085.jpg

265/30 på 9.5x19 (fronthjulene):

awe92m3silverultracsl11.jpg

235/35-19 på 9,5x19:

9.5_235_35_R19_5_595.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:applause: En som har forstått det ja :D

Selv synes jeg bakdekka på den hvite M3en oppe her har det tøffeste utseende.

295/30-19 på 10x19 8)

awe92m3silverultracsl11.jpg

Jeg prøvde selv men feilet pga. smal dekktype.... 275/30 på 9,5x19

0231024x685.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpa! jeg poster ett nytt svar om jeg trenger mer hjelp i fremtiden!

(Og selv om jeg sikkert virka veldig dum og inkompetent, så er jeg nok ikke det, hadde en viss peiling på hva ting betydde osv, men alltid greit å være helt sikker. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Kjøpte felger hos GS for en del måneder siden. Er veldig fornøyd med utseende :D

Det var GS raptor ala 235/35-19"x8,9" ET40 , 265/30-19"x9,5" ET46 bak. Med Falken FK452.

På nettbutikken sto det bare litt stats på felgene, og bilen de var til. Etter jeg kjøpte de, så jeg at det sto mer i sommerkatalogen. Nemlig at det kunne subbe bak på sedan og touring ved senk. Men dette var selvfølgelig noe jeg hadde i bakhodet og nærmest forventet. Hehe.

Bakdekkene får så vidt plass innenfor hjulbuen, og det subber ved demping og i svinger. Ellers når jeg kjører med vinduene nede, i lav fart, hører jeg ofte litt gnikkelyder fra gummien. Så ET45 bak, som en her sa, hadde vært ideelt :D Evt. valse litt på den lille leppen på baksiden av hjulbuen.

Ellers har jeg justerbare coilovers foran, og måtte fortsette å bruke 10mm spacer for at felgen ikke skulle ta borti. Hadde nok holdt med 5mm, men brukte 10mm siden jeg hadde liggende fra forrige felgene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...