Gå til innhold

Forsikring på ungdom

FredrikWake
 Share

Anbefalte innlegg

kjøp deg ny bil:) Har en e46 318it 99 mod. i gjensidige.. 40% bonus, 14.000 med full kasko

og det syns du er billig :lol:

har full kasko 318 stv e46 24 år og 50 i bonus betaler 6000.-

Syns egentlig det var på nippe til dyrt :D

Delkasko på 325 e30cab 86 modell

betaler 3000 i året :mrgreen:

Vel, eg har 30.000 i kjørelengde og er under 23 år;) Blir en helt annen pris når man er over 23..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det har med statistikk å gjøre! Det er få ungdommer som har fått kloa i nyere og dyrere bmw'r, derav mindre ulykker med følgende bra forsikringspriser :) selv er jeg 23, har full kasko på min -01 mod M3 og betaler 10 tusen i året.. En kollega som er 20 år kjøpte seg nettopp en -99 320i og betaler over 20 tusen i året!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt med at jeg har 60% bonus og en plettfri historikk. Samtidig som DnB har vært veldig billig for meg. Betalte ca 5000,- for e34 525 med ansvar. 60% bonus som og lappen under 3år er ikke så verst syns jeg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp dama en 2tusenkronersbil og ha kun ansvar, spar det kasko ville kosta så kan du totaloveroverhale og kjøpe M3motor neste sommer.

Sender ikke dama ut i en gammel skrothau av en bil når hun just har fått lappen.

her må det airbag og abs til først [-X

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en 11 mod X1 hos if superforsikring med fullkasko. 60% bonus ingen sjafører under 23.

Betaler 6008,- i året

16.000 km kjørelengde

Å en 95 mod 320i cab hos gjensidige

Med 60% bonus ingen sjafører under 23

Med delkasko havnet den på 1995,- i året.

16.000,- km kjørelengde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bygge bonusprosenter fort kan man bytte selskap hver 190'ende dag. Da har det nye selskapet "lov" til å sett deg opp ett nivå. Ikke alle gjør det.

Annet triks er å få bekreftelse på å ha kjørt firmabil fra arbeidsgiver. Da kan man få 50% startbonus om man har kjørt "lenge nok" til å kunne ha opptjent 50%. Enkelte salgskåte forsikringsselgere bruker også denne lempfeldig for å selge flere "dyre" bilforsikringer da selskapene svært sjelden ettergår innhentet dokumentasjon. Men vær obs dette er dokumentfalsk.

Hilsen tidliger forsikringsselger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig dyre priser folk får på forsikringer idag! Min første bil som jeg forsikra på meg selv var en 1999 mod Audi S4. Da betalte jeg 12.000kr for full kasko og 12.000km med 20% startbonus.

Idag betaler jeg litt over 5000kr for full kasko på min e36 325 med 12.000km med 70%

Jeg har kun forholdt meg til Gjensidige da de alltid har vært best på pris for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er vel min fullstendige forsikring om noen vil sammenligne:

BMW 320D 163hk, 2006 modell:

- Full kasko

- 12.000km

- Pant i bil

- 6000,- i egenandel

- Bosted Bergen, utenfor sentrum. Parkering på egen tomt.

- 60% bonus, ingen skader tidligere.

- Født i 1991

Betaler rundt 10.500,- i året. Dette er med samle-rabatt i DNB :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fryktelig dyre priser folk får på forsikringer idag! Min første bil som jeg forsikra på meg selv var en 1999 mod Audi S4. Da betalte jeg 12.000kr for full kasko og 12.000km med 20% startbonus.

Idag betaler jeg litt over 5000kr for full kasko på min e36 325 med 12.000km med 70%

Jeg har kun forholdt meg til Gjensidige da de alltid har vært best på pris for meg.

Hvordan er de mulig? Tviler nesten på at er mulig. Hvor gammel er du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...