Gå til innhold

Min 318is Class II Limited Edition.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Jadda. Startet fredagen med planer om å selge en av Bmw'ene mine, endte opp med istedet å kjøpe en til :lol:

Kom over en 94 318IS Class II Individual som jeg bare måtte ha. Dette er et repobjekt, men mye småplukk så føler ikke det blir et direkte prosjekt :-) For de som ikke vet så mye om Class II så kan jeg starte med litt info om bilen. Class II er en versjon utviklet av Bmw motorsport for å bruke i nettopp Motorsport. Såvidt jeg har skjønt så måtte de produsere minimum 2500 eksemplarer av en modell for å kunne bruke denne i en bestemt gruppe, og denne måtte være 4 dørs. De produserte derfor Bmw 318is Class II i 2500 eksemplarer. 1500 ble solgt i Tyskland, og resten rundt om i Europa. Bilen er i bunn og grunn en vanlig 318is med m understell, original M-pakke og gt vinge, samt clubsport splittere foran. Jeg har lest at en kunne få de med den originale justerbare frontleppa, samt avstandsstykkene til bakspoileren slik som den senere M3 gt ble levert med, men er usikker på dette. Om noen har mer info om Class II tar jeg imot dette med takk :-)

Bilen har forøvrig et utrolig tøft interiør med sort taktrekk, sportsstoler med individual trekk og sort skinn i dører. Planen min for bilen er å få den helt tilbake i en bra tilstand med originalt utstyr. M3 merket, front og baklykter skal derfor vekk! Jeg må forøvrig bytte en del slitedeler, men har det meste liggende nytt i eske :-)

Noen bilder sammen med min andre E36 :-)

IMG_0028.jpg

IMG_0027.jpg

IMG_0029.jpg

IMG_0031.jpg

IMG_0030.jpg

IMG_0032.jpgIMG_0033.jpg

IMG_0034.jpg

Her er også den originale utstyrslista til bilen:

Airbag for front passenger

S255A SPORT-LEDERLENKRAD

Sports leather steering wheel

S314A FRONTSCHEIBENWASCHDUESEN BEHEIZT

Door mirror, driver lock, heated

S354A GRUENKEIL-FRONTSCHEIBE

Windscreen, green-tinted upper strip

S401A SCHIEBE-HEBEDACH, ELEKTRISCH

Lift-up-and-slide-back sunroof, electric

S411A FENSTERHEBER,ELEKTRISCH VORN/HINTEN

Window lifts,electric,front/rear

S428A WARNDREIECK

Warning triangle and first aid kit

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER

Sports seat

S510ALEUCHTWEITENREGELUNG ABBLENDLICHT

Headlight vertical aim control

S520A NEBELSCHEINWERFER

Fog lights

S651A BMW Bavaria C Reverse

Radio BMW Reverse RDS

S704A M SPORTFAHRWERK

M Sports suspension

S715A M AERODYNAMIKPAKET

M Aerodynamics package

S777 INDIVIDUALSERIE "CLASS II"

L801A DEUTSCHLAND-AUSFUEHRUNG

National version Germany/Austria

Code

Description (interface)

Description (EPC)

S900A ANERK. WEGFAHRSICHERUNG LT. AZT/TUEV

Electronic immobilizer

S960A LENKWINKELBEGRENZUNG

Steering detent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent så har den ikke gått i Steinkjer, kun på Fosen. Men er jo fullt mulig tidligere eiere kan ha kjørt seg helgetur. Ja ingen tvil om at den er harry slik som den står nå. Har allerede begynt å fjerne logoer ol. i dag. Er flaut å kjøre rundt med :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med morsom bil Mexos, må følge med videre her :)

Kan fylle inn litt info om vingen forran :)

318is class II fikk som du sier class II vingen bak (feilaktig kjent som gt vinge) og det fulgte med samme avstandsklosser som på M3gt som eier kunne bruke ved behov/lyst. Noe usikkerhet rundt klossene om disse fulgte med på alle eller bare ved forespørsel da flere 1.håndseiere påstår de ikke har/har hatt disse noengang mens andre har det.

Forran hadde den derimot ikke samme trinnløst justerbare vinge som på m3gt.

318is class II hadde sin egen noe enklere utgave med litt spinklere støttebein mtp lavere hastighetsbelastning og den var ikke trinnløst justerbar. Ut ifra bilder og beskrivelser har den to faste posisjoner, helt inntrukket og helt ut-trukket.

Funksjonen er den samme som på m3gt og jeg anntar bmw motorsport fant ut at racing modeller med høyere hastigheter trengte en sterkere utgave som de da serieproduserte for salg på m3gt for å kunne bruke i motorsport.

Komplett 318is class II vinge med braketter og div kostet sist jeg sjekket også under halvparten av en m3gt vinge men utgjør samme nytte og kan vel ansees som ett kupp :)

318is classe II skal også ha samme "bmw motorsport international" merker på sidelistene utvendig som m3gt, samme med merket på hanskerommet dog uten carbon listen.

Orginalt er det kun 318is class II, m3 gt og (USA modell) m3 ltw (lightweight) som skal ha motorsportmerkene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for info Ole :-) Ganske sikker på at avstandsklossene ikke fulgte med på denne bilen ihvertfall, for ut i fra harryfaktoren til tidligere eier har de jo garantert vært montert da :lol: Visste ikke at Class II hadde frontleppa, trodde de kun hadde splitterne. Er vel ganske vanskelig å få tak på den nå da? Bilen min har motorsport merker på dashbordet og på sidelistene som du nevner. Er også limrester etter et par merker til over dashbordet. Kan dette ha vært noe uoriginalt dritt? Kan jeg se noen plass på bilen hvilket produksjonsnr bilen min er? Den er kanskje ikke sjelden nok?

Håper å få begynt å skrudd litt på bilen i helgen. Skal bytte vannpumpe på den andre E36'n i kveld. Tror jeg må selge en av de 3 bmw'ene nå, dette blir for mye å holde på med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er to bilder av class II frontspoileren i ut-trekt posisjon.

ahvenisto_1.jpg

pair_of_is.jpg

Neida, alt kan kjøpes nytt ennå fra BMW, bare bruk ETK og søk med ditt chassinr så ligger det

under "vehicle trim" sammen med framfanger uten spoiler.

0.png

Koster samlet hos koed uten rabatt ca:

Antall Varenummer Varetekst Pris I alt

1 51242264033 Halter NOK 928,00 NOK 928,00

1 51112264032 Halter rechts NOK 664,00 NOK 664,00

1 51242264031 Halter links NOK 664,00 NOK 664,00

1 51112264028 Frontspoiler NOK 2.148,00 NOK 2.148,00

12 51248193848 Schraube NOK 10,40 NOK 124,80

Tast din kode (Husk å trykke oppdater !)

Lagre denne handlekurven. Netto NOK 4.528,80

Fraktkostnader (2,20 kg) NOK 169,00

Moms (25%) NOK 1.174,45

Totalt NOK 5.872,25

Det er under halv pris i forhold til nypris for m3gt´s frontspoiler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...