Gå til innhold

Min 318is Class II Limited Edition.


Mexos
 Share

Anbefalte innlegg

Den har vel også litt vektbesparende ting som tynnere gulvmatte, ikke a/c, sveivevinduer bak og tynnere glass i siderutene..

Jeg er skeptisk til om terskellistene er orginale..

Du MÅ jo nesten kjøpe orginale doppelspeiche felger til den da :D

Denne har el-vinduer bak, og det er fra den var ny :-) Litt usikker på terskellistene jeg og, men ved limited edition utgaver har hatt egne terskellister på andre modeller ihvertfall.

Den hadde nok kommet godt med Einar så sier ja takk til lån av den etterhvert. Har to E36'er som trenger innvendig rens :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man i gang med å få bilen litt mer slik den skal være. Hadde originale lykter liggende så de kom på i kveld. Må Bare få kjøpt blinklys :-) Angeleyes lyktene selges så send pm ved interesse.

Ble plutselig en helt annen bil :D

ukcyy1gbs27p8a7fs320.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere snakkket mye om disse mellom stykkene til gt spoileren.

Hvor kan eg få kjøpt slike klosser?

Ps: veldig fin bil:)

Vet ikke om annet enn at de trolig må kjøpes originale på bmw? Takk for det. Den skal ihvertfall bli fin :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere snakkket mye om disse mellom stykkene til gt spoileren.

Hvor kan eg få kjøpt slike klosser?

Ps: veldig fin bil:)

Vet ikke om annet enn at de trolig må kjøpes originale på bmw? Takk for det. Den skal ihvertfall bli fin :-)

tror du må leite på ebay og ha litt flaks, de er gått ut av sortimentet til bmw i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere snakkket mye om disse mellom stykkene til gt spoileren.

Hvor kan eg få kjøpt slike klosser?

Ps: veldig fin bil:)

Vet ikke om annet enn at de trolig må kjøpes originale på bmw? Takk for det. Den skal ihvertfall bli fin :-)

tror du må leite på ebay og ha litt flaks, de er gått ut av sortimentet til bmw i hvertfall

Stemmer! Det visste jeg vel egentlig når jeg tenker meg om. Tommy letet vel lenge før han fant til GT'n sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy fikk vel tak i noen som lå på et eller annet BMW lager i tyskland, som var noen av de siste BMW hadde mener jeg og huske? kikka litt etter disse selv når jeg hadde e36, men det var ikke mange som ville sende til Norge da :( men det dukker vel opp det også innimellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Riserene (klossene) til class II vingen ble ikke produsert av bmw men av bmw motorsport og de bryr seg ikke så mye om å holde deletilgangen oppe til eldre modeller som bmw sentralt gjør.

Klossene sluttet de å produsere for 10 år siden og solgte det siste paret for ca 5 år siden.

Selv kjøpte jeg brukt komplett orginal vinge med orginale klosser fra USA da jeg uansett trengte komplett ny vinge pga skade i den gamle.

Ser de ligger på ebay iblandt med priser fra ca 2500kr og oppover litt etter om selger kjenner verdien eller ei.

De brukes den dag i dag fortsatt masse i racing med e36 da de gir en skarpere vinkel på vingens overdel samt flytter overdelen lengre opp i luftstrømmen.

Orginalt var det bare m3gt og usa m3 lightweight som hadde disse fra fabrikk. De var aldri påmontert fra fabrikk men fulgte med i bagasjerommet så kunde kunne velge å bruke dem.

Men hvem som helst kunne kjøpe fra bmw motorsport den gang de lagerførte dem.

Bmw motorsport produserte også ett sett med lister (gurneys) som man kunne lime på vingens over og underdel, disse kunne også reguleres etter behov ved å lime dem på "stående" elle "liggende", alt etter behov. Disse er megasjeldne i dag da de fleste sett nok er borte men gir ett ekstra visuelt preg på vingen samt har stor virkning på aerodynamikken, spesielt sammen med klossene.

Disse produseres såklart heller ikke lengre men mange har brukt e46/e39 m-tech bagasjeromslist istede (må kortes inn). Disse ligner dog lite på hverandre desverre men det finnes også reproduksjoner av orginalene som ligner mye og koster lite.

Har lest litt forskjellig men de fulgte med på m3gt, usa m3 lightweight og 318is class II.

Det er dog få som bekrefter dette og det er like trolig at mange som kjøpte disse bilene nye ble tipset eller hadde kjennskap til bmw motorsports "godteri kataloger".

41.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moro at noen deltar aktivt i praten her :-) Det er gøy :-) Føler disse delene er litt prikken over i'en på bilen, så er egentlig mye ting som må prioriteres først, men skulle det dukke opp noe må en vel bare slå til. Jeg skal ihvertfall ha original vare om jeg kjøper noe, ellers er vitsen bort føler jeg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...