Jatsen Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 Hei Har ein 316 tooring e36,,,1998 mod. Har ikkje peiling på bil, men skal bytte olje på motor. Ligger avtapping for olja på passasjer siden under bilen seff. Syntese eg såg ein skrue der... Sikkert domt spørsm..
sexeren Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 HeiHar ein 316 tooring e36,,,1998 mod. Har ikkje peiling på bil, men skal bytte olje på motor. Ligger avtapping for olja på passasjer siden under bilen seff. Syntese eg såg ein skrue der... Sikkert domt spørsm.. Bunnpluggen for tapping av olja finner du på bunnpanna til motoren. Det er alså under bilen på midten, å helt på undersiden av motor. Du må også skifte olje filter. Håper dette var til hjelp
carburetion Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 Lurt få hjelp første gangen å skifte olje så du ikkje gjer feil. Hugs å stramme bunnpluggen
Martin80 Skrevet August 29, 2012 Skrevet August 29, 2012 Lurt få hjelp første gangen å skifte olje så du ikkje gjer feil.Hugs å stramme bunnpluggen Hvis det er veldig uerfarne folk som skal gjøre det så pass på og ikke stram bunnpluggen så mye at den knekker eller at gjengene går..det var gjordt på min bil før jeg kjøpte den..man skal ikke ta skikkelig i på en så liten skrue.. Løsne = skru bunnpluggen mot klokken!
Jatsen Skrevet August 29, 2012 Forfatter Skrevet August 29, 2012 Okey får gå under bilen og se, men meinte eg såg ein bunnplugg på Høgre side(passasjersiden)....såg ut som bunnpanna såg ut som eit lokk med riller på....
nimitz Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Den letteste måten og ta oljeskifte på er og kjøpe ei vakumpumpe hos biltema som du stikker slangen ned i peilehullet og suger tomt.Enkelt å genialt. Slipper og krype under bilen og kanskje oljesøl attpåtil
haakotho Skrevet August 30, 2012 Skrevet August 30, 2012 Hva med å investere i en bok fra Haynes? Koster rundt kr 200,-. Masse forklaringer og tips til hvordan vedlikeholde bilen. Utgaven jeg linker til dekker ikke touring-utgaven av E36 står det, men det antar jeg går på karrosseri for det meste. Det meste av teknisk (motor, osv) er vel likt på alle utgavene, sedan, coupe, touring. Antar jeg.... http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stor ... y_rn=10215
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå