MortenK Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Bilen ryker nok når jeg blir student, da blir det forhåpentlighvis leilighet i Oslo! Kanskje en scooter/moped/sykkel. Heller kjøpe sikkerlig godbil igjen når jeg er ferdig
Farrukh M Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Hus er det beste investering/behov. hadde mange venner som skulle pumpe med for å ta billån som de selv gjorde. etter ca 6år eier de ingen hus, selger de bil og nedbetaler rest lån så sitter de igjen med nesten ingen ting. mens leiligheten min har økt minst 700.000kr i verdi og i tillegg jeg har nedbetalt mer lån enn det jeg skule ha betalt til nå.
Mariuse34 Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Leiligheten min har steget 1,1 på fem år. Fortsatt mer glad i bilen. Samtidig som det antagelig betaler for e89. Gjør det som gjør deg happy. Har du en bil du liker så vent litt med å selge. Se om du vil beholde eller selge.
FredrikE24 Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Hus er det beste investering/behov. hadde mange venner som skulle pumpe med for å ta billån som de selv gjorde. etter ca 6år eier de ingen hus, selger de bil og nedbetaler rest lån så sitter de igjen med nesten ingen ting.mens leiligheten min har økt minst 700.000kr i verdi og i tillegg jeg har nedbetalt mer lån enn det jeg skule ha betalt til nå. Nå er det å låne til bil noe av det verste du kan gjøre økonomisk etter min mening. Bilen taper seg jo fortere enn det man vanligvis klarer å betale ned. En gammel kollega av meg lånte en betydelig sum på en bil som han bulka på bane(ingen forsikring) han har ikke penger til å reparere skadene på bilen, han betaler så et lån på en bil som ikke er verdt en dritt lenger, selger han den sitter han igjen med et lån. Bilen er så skadd at den ikke er brukbar. Så om man ikke sitter fint i det økonomisk, kjøp en bil man har råd til..
Mariuse34 Skrevet September 6, 2012 Skrevet September 6, 2012 Helt enig der! Men om du har en bil du liker, som er nedbetalt, og som er verdt mer for deg enn den er på finn, så ville jeg ikke hastet med å bli kvitt den!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå