Hansh Skrevet September 4, 2013 Share Skrevet September 4, 2013 Liker selv og godt lyst interiør, så er på andre bilen med det nå. Man ser at det er en 6-åring daglig i bilen, men det gjør man jo uansett farge på interiøet, og skinnet er lett å tørke av etter behov. Synes og det er verdt å reise litt for å hente en riktig bil. Hentet den forrige i Kristiansand, og dagens i Oslo, men har ofte mulighet til å kombinere med jobbreiser så det hjelper. Regner med du kommer til å kjøre godt under snittet ut fra situasjonen du beksriver, og om du da beholder bilen et par år så har den ikke lenger enn spesielt høy km-stand som trekker ned ved fremtidig salg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet September 4, 2013 Forfatter Share Skrevet September 4, 2013 Har avtalt med en kompis som er i Oslo denne uka, han tar en kikk på både den svarte og den blå i morgen ettermiddag/kveld Ikke noe problem å reise fra Trondheim til Oslo og hente bilen hvis det blir aktuelt nei, er uansett veldig få Z4 i Trøndelag så det er veldig usannsynlig å finne noen bil her. Men greit å få avklart det meste på forhånd slik at det ikke blir bomtur og at det holder med en tur for å gjennomføre handelen og hente bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet September 5, 2013 Forfatter Share Skrevet September 5, 2013 Den svarte ble reservert av en mulig kjøper i Skien i dag, og han kunne derfor dessverre likevel ikke kjøre den inn til Billingstad for visning i dag. Når det gjelder den blå så har den et litt stygt merke på førersetet (se bilde 1), dette har visstnok oppstått da han leverte den til vask/rensing et sted for en stund siden. Hva tror dere som har litt erfaring om dette? Ser det ut som noe som kan fikses, og i tilfelle hvordan og til hvilken pris ? Evt. omtrekking blir vel vanskelig/dyrt antar jeg. Ellers er det et par mindre riper/bulker nederst på frontspoileren (se bilde 2 og 3). Dette er vel ting som gir grunnlag for litt pruting. Men utover dette ser bilen fin ut, bra tilstand på lakk og interiøret forøvrig. Kilometerstanden nå er 69.000. Han som så på den for meg fikk veldig sansen for fargekombinasjonen, og den utvidede skinnpakken som gir et litt mer "påkostet" inntrykk på interiøret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet September 6, 2013 Forfatter Share Skrevet September 6, 2013 Bildene ble visst ikke med her... Prøver igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet September 11, 2013 Forfatter Share Skrevet September 11, 2013 Ingen kommentarer ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet September 26, 2013 Forfatter Share Skrevet September 26, 2013 Så dukket denne opp igjen: http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=44175483 Prøvekjørte bilen da den var til salgs i fjor sommer, nå har den gått 15.000 km lenger og prisen er 40.000 lavere. Tror knapt nok jeg har sett noen med mer utstyr enn dette, har bortimot alt. Synd den er svart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 27, 2013 Share Skrevet September 27, 2013 Det er aldri synd at en bil er svart! Om det ikke er rød du drømmer om da. Synes denne så lekker ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet September 30, 2013 Forfatter Share Skrevet September 30, 2013 Ja, den var veldig fin da jeg så på den i fjor sommer ihvertfall. Men nå er den solgt, det gikk ikke mange dager... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet September 30, 2013 Share Skrevet September 30, 2013 Sesongen for å kjøpe starter jo nå. Men det er jo ikke så mange av dem... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet November 7, 2013 Forfatter Share Skrevet November 7, 2013 Har funnet en som kan være aktuell nå... 2010 sDrive30i, mørk blå med lyst skinn, veldig bra utstyrt. Blir litt dyrere enn jeg i utgangspunktet hadde tenkt (ca. 500.000 kr på norske skilter) men begynner å tenke på om det kanskje kan være verdt det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cbrooen Skrevet November 7, 2013 Share Skrevet November 7, 2013 Det er aldri synd at en bil er svart! Om det ikke er rød du drømmer om da.Synes denne så lekker ut! En svart bil er så utrolig kjipt. Overalt er det svarte biler, Sammen med sølv og hvit! Farger er noe bilparken i Norge trenger hvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet November 8, 2013 Forfatter Share Skrevet November 8, 2013 En svart bil er så utrolig kjipt. Overalt er det svarte biler, Sammen med sølv og hvit! Farger er noe bilparken i Norge trenger hvertfall... Helt enig. Ikke minst når interiøret er svart i tillegg, utrolig kjedelig. Jeg er for tiden i Bremen og var innom BMW og så på 2 blå med lyst interiør, det blir rett og slett noe helt annet og mye finere etter min mening ihvertfall. Cbrooen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet November 9, 2013 Share Skrevet November 9, 2013 Jeg fikk 520 ink reg for 35i Z4en min, så da kan jeg ikke se at en 30i kan være verdt 500 000,-!!! Rimelig stor forskjell på 30i og 35i, har kjørt begge. Rimelig slapp den 30i i forhold. Samt lydbilde er mye penere i 35i. Bruker man noen få kroner på en chip i tillegg, så blir forskjellen natt og dag. 500 000 for en 30i er for dyrt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet November 11, 2013 Forfatter Share Skrevet November 11, 2013 Hmm. Sett i forhold til den prisen er jeg for så vidt enig i det ja. Har du kjørt sDrive23i også? Hvordan er forskjellen mellom den og sDrive30i? I utgangspunktet har jeg fram til nå bare ansett sDrive23i som aktuell, da jeg i utgangspunktet har hatt et "budsjett" på 400-450.000 kr (og gjerne nærmere 400 enn 450 også). Problemet er å finne en som har alt utstyret og fargen jeg ønsker meg. Fikk tilbud på 439.000 kr på en 2009 sDrive23i som matchet rimelig bra for en stund siden. Jeg synes det er vanvittig stort spenn i prisene på sDrive23i også om dagen. Fra den 2009-modellen jeg nevnte over her som sist var annonsert for 329.000 kr (og sikkert gikk for noe under dette) til den blå 2011-modellen i Fredrikstad til 499.000 kr (!) Så det er jaggu ikke lett å si hva som er "riktig" pris... Ser forresten også det ligger ute 2 stk. 2012 sDrive28i nå til henholdsvis 649.000 og 699.000 kr, disse er vel de som er mest sammenlignbare med sDrive30i? I forhold til disse høres jo ikke 510.000 kr for en 2010 sDrive30i så ille ut for så vidt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet November 12, 2013 Forfatter Share Skrevet November 12, 2013 Nesten identisk sDrive23i, burde vel komme på ca. 430.000 kr på norske skilter med vinterdekk: http://www.online-autowelt.de/gebrauchtwagen/details/186080792/bmw-z4-roadster-sdrive-23ia-m-sportpaket-19-nav-pro Edit: Og nå er 3-literen satt ned 2.000 euro i pris som burde bety 16-17.000 kr lavere pris, d.v.s. ned mot 490.000 kr. Dette er den andre prisnedsettelsen på ca. 2.000 euro også, så mulig prisen fortsatt kan diskuteres. Kan se ut til at det er riktig tid å kjøpe på nå også i Tyskland. Per nå. er det ca. 55.000 kr forskjell i pris på disse to, og enda litt mindre med avgiftsendringene i statsbudsjettet for 2014: http://www.mobile24.no/details.htm?id=182396425 http://www.mobile24.no/details.htm?id=186080792 sDrive30i-en er vel enda litt mer velutstyrt, med bl.a. "Pure White"-pakke, HiFi Proff og adaptiv xenon. Edit: Da er begge solgt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå