Gå til innhold

Dreie egne hjul "studs"/pinnebolter.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lenge vurdert å bytte ut hjulboltene mine med pinnebolter/studs og hjulmuttere.

Har tilgang på CNC styrte dreibenker, og det meste av materialer.

Så tenkte på å lage disse pinneboltene/studsene selv, har noen gjort noe som dette før?

Funker det med vanlige rustfri aksler? RF Automat 1.4305 feks. Vil helst at det skal tåle så mye som mulig.

Eller bør man legge noen kr i det, å kjøpe fra statene, evt. GS bildeler?

Mvh

Marius

Skrevet

Dersom du bruker rustfritt, bør du gjøre klar 2 meters forlengeren, for når vinteren er omme må du nok vri alle boltene tvers av :D

Skrevet
Dersom du bruker rustfritt, bør du gjøre klar 2 meters forlengeren, for når vinteren er omme må du nok vri alle boltene tvers av :D

Kan du utdype dette? :) Jeg har ikke fagbrev som CNC operatør, så har ikke så peiling på materialkvaliteter etc, bare programmerer og kjører :)

Bestill fra Turner Motorsport heller, de har i 2-3 forskjellige lengder i 12.9 kvalitet.

193usd ink frakt, når jeg muligens kan lage det selv? :)

Skrevet

Hva mente du med dette? :)

Skrevet

Hva mente du med dette? :)

Rustfritt er genrelt noe svineri, det går greit nok å trekke til, og det er pent så lenge det står som det står. Derimot, når det har stått ei stund, og man skal ha det frahverandre kan jeg garantere at gjengene kliner seg sammen som plastalin, og mutteren sitter bom fast.

Dersom du skal lage det selv, hadde jeg satsa på galvanisert av høyere materialkvalitet.

Skrevet

Ville aldri laget dette selv, ihvertfall ikke med manglende materialkunnskap. Noe som tydelig er tilfelle i denne saken.

Dette går direkte på din egen og dine medtrafikanter sin sikkerhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...