divad Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 Hei Har et problem med BMW'en. Når jeg holder gassen ca. 1/4 inne fjusker bilen bittelitt, så kutter den helt og bilen får null motorkraft helt til jeg klemmer gassen lenger inn, da kommer den seg igjen og går som normalt igjen. Får også lignende problem når jeg "herjer". Si jeg kommer nær turtallsperra mens jeg sladder. Slipper jeg gassen litt før jeg trør på igjen, fjusker den og mister turtallet litt. Har også opplevd at motoren bare kutter totalt. På vei til jobb i 5. gir "druknet" den bare helt ut å rant bare på giret bortover. Trødde inn clutchen og klemte inn gassen. Da kom den seg opp på turtallet og gikk pent etterpå. Da jeg kjøpte bilen sto LMM'n opp ned. Trodde dette var problemet. Flyttet den rette veien og kjørte en måned med den. Da var den ganske så frisk og rask. Så reiste jeg på ferie i en uke å bilen stod parkert. Da jeg kom hjem var den lik som før, og det har nå gått noen uker Håper noen kan hjelpe meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 Sjekka om du har vakumlekkasje? Er ikke så lett å få øye på bestandig men å rive å røske litt i alle slangene på innsugssiden mens den går på tomgang pleier å funke. Evt dusje startgass "overalt" der mens den går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet September 6, 2012 Forfatter Share Skrevet September 6, 2012 Har ikke prøvd nei Takk for tips. Har ellers tenkt på plugger, veivsensor? Men synes det er så merkelig at motoren bare kutter helt bort på spesiell gasspossisjon. Går ut fra at det kan være en gasspossisjonssensor? Mulig det er den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 Hei. Mens bilen sto på tomgang i dag reiv jeg ut kontakten til gasspossisjonssensoren. Går ut fra at det var den hvertfall for den sto på gasspjeldet. Prøvde med kontakten i og ute på mange forskjellige turtall. Helt likt! Noen ideer om hva dette kan bety? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Bump Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet Oktober 9, 2012 Share Skrevet Oktober 9, 2012 Hei. Mens bilen sto på tomgang i dag reiv jeg ut kontakten til gasspossisjonssensoren. Går ut fra at det var den hvertfall for den sto på gasspjeldet. Prøvde med kontakten i og ute på mange forskjellige turtall. Helt likt! Noen ideer om hva dette kan bety? Hvis det ikke var noe forskjell da du koblet denne ut å inn går jeg ut ifra at denne sensoren ikke fungerer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Oktober 9, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 9, 2012 Hei. Mens bilen sto på tomgang i dag reiv jeg ut kontakten til gasspossisjonssensoren. Går ut fra at det var den hvertfall for den sto på gasspjeldet. Prøvde med kontakten i og ute på mange forskjellige turtall. Helt likt! Noen ideer om hva dette kan bety? Hvis det ikke var noe forskjell da du koblet denne ut å inn går jeg ut ifra at denne sensoren ikke fungerer Enig eneste jeg synes var rart er hvordan hjernen vet jeg gir gass når sensoren ikke er tilkoblet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Oktober 9, 2012 Share Skrevet Oktober 9, 2012 "Hjernen" veit at det du gjer gass pga luft mengde måleren (lmm) måler kor mange kg luft som går inn. Bilen går i eit slags nød modus når ein av følerene ikkje virker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
divad Skrevet Oktober 10, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 10, 2012 "Hjernen" veit at det du gjer gass pga luft mengde måleren (lmm) måler kor mange kg luft som går inn.Bilen går i eit slags nød modus når ein av følerene ikkje virker. Akuratt ja.. Får prøve å bytte sensor da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå