Gå til innhold

Reparere bakluke på E61?

larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Finnes det noen god DIY for å reparere bakluka på en E61? Jeg mistenker at jeg har fått det klassiske kabelbruddet slik at det ikke er mulig å åpne kun bakvinduet lengre. Kom gradvis og er nå permanent. Har lest om at det er mulig å dra ut ledninger via en høytaler i taket bak, men vet ikke mer. Skulle veldig gjerne hatt noe hjelp med hvordan jeg kan gjøre dette selv, hvilke deksler i luka man bør begynne med å ta av, om det er mulig å lokalisere brudd etc. Reparasjon hos verksted er lite aktuelt pga. den voldsomme prisen...

Håper noen kan hjelpe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av deksler er bare til å dra forsktig opp bak der. Jeg har ikke tilgang til bilen min på en liten stund, men det var ikke noe problem å demontere. Samme med høyttalerdekslene. Du må forsåvidt også skru ut høyttalerene.

Fant disse to bildene, dessverre alt jeg hadde.

9eef1ac6.jpg

ee9758f6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 8 months later...

Samme problem her. Forrige eier / verksted har brukt kabel sko for og reparere kabel brudd. Nå detter ledningene ut av kabelskoen. Eller nå er 1 ledning av som jeg ser. Og der virka ikke glass luka bak. Må få den opp, dra frem ledningene og lodde dem skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme problem her. Forrige eier / verksted har brukt kabel sko for og reparere kabel brudd. Nå detter ledningene ut av kabelskoen. Eller nå er 1 ledning av som jeg ser. Og der virka ikke glass luka bak. Må få den opp, dra frem ledningene og lodde dem skikkelig

Ta av dekslet på bakluke så kommer du til låse motoren på glass luken , da kan du åpne glass luken manuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av dekslet på bakluke så kommer du til låse motoren på glass luken , da kan du åpne glass luken manuelt.

Jeg kom så langt at jeg fant ut det var to skruer som var under vinduet slik at vinduet jeg ikke klarte å åpne måtte åpnes for å få av disse dekslene... Jeg resignerte og satte den på verksted der de lodda opp igjen kablene i taket bak, ikke komplett bytte av ledninger. Vet derfor ikke hvordan man får løst dette problemet. Men, bilen er solgt og min nåværende bil har ikke hatt problemet enda så krysser fingrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...