Tore Diesel Skrevet September 9, 2012 Skrevet September 9, 2012 Jeg har ikke så mye svar å komme med egentlig, men er nysgjerrig på hvor langt bilen har gått?
2fast4u Skrevet September 9, 2012 Forfatter Skrevet September 9, 2012 Jeg har ikke så mye svar å komme med egentlig, men er nysgjerrig på hvor langt bilen har gått? bilen er gått 133 000km
CrZyWiz Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 I hvilken grad er denne "Chipet"? Og med hva? Og hva i guds navn mener du med at du kjenner det er 480nm i den? Ved 3500-4000rpm, så har du ikke maks dreiemoment lengre. Det er her du finner toppeffekten.
CrZyWiz Skrevet September 12, 2012 Skrevet September 12, 2012 I hvilken grad er denne "Chipet"? Og med hva?Og hva i guds navn mener du med at du kjenner det er 480nm i den? Ved 3500-4000rpm, så har du ikke maks dreiemoment lengre. Det er her du finner toppeffekten. Det jeg mener er at bunndraget ikke er der.. men uansett vanskeli å forklare dette egentli. Chippet hos tuningservice.no. 3500-4000rpm er ikke bunndrag, det er effekttopp. Din motor har maks dreiemoment orginalt mellom 2000 og 2700rpm. Få sjekket bilen etter feil da, lest ut feilkode osv.
Tore Diesel Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 Skal prøve på min i morgen, dersom jeg ikke får hukommelsestap! De hadde ikke noen gode råd på GS da? F.eks olje/filterskift på kasse?
MBiMMer Skrevet Juni 15, 2013 Skrevet Juni 15, 2013 De fleste luksusbiler utstyrt med Tiptronic-girkasser har to automatmodus. Den ene, definert som «Komfort» eller liknende, og en annen, vanligvis kalt «Sport», som forsinker girskifter for sportsligere kjøring, på bekostning av høyere drivstofforbruk, slitasje, komfort og støy. Innenfor hvert av disse programmene finnes også en rekke skjulte programmer, som velges av girkassens datastyring. Disse tilpasser seg kravene sjåføren stiller til bilen, og elektronikken vil tilpasse girskifter og tidspunkter til førerens kjørestil. dette har med hvordan bilen kjøres og tilpasser seg selv
morkan Skrevet Juni 18, 2013 Skrevet Juni 18, 2013 Har kikket på turteller når jeg har vært ute å kjørt de siste dagene og min girer ved ca 1800-2100 rpm som du skriver ved normalt gasspådrag,med litt tyngre høyrefot så girer den rett under 3000 rpm. Ved kjøring i sportmodus med normalt gasspådrag så girer den fremdeles under 3000 rpm.
Jørgen Lie Skrevet Juni 18, 2013 Skrevet Juni 18, 2013 Prøv å resette kassen da. Du har facelift går jeg ut i fra, så du har ikke nøkkel men startknapp? I så fall, slå på tenning, altså til dit henn du egentlig trykker startknappen og starter (men ikke start den). Hold gasspedal HELT i bunnen, over kick down i minst 25-30sek. Da skal den adaptive girkassen resette seg, og vil venne seg til din kjørestil. Jeg opplevde det samme på min 525dat da jeg kjøpte den. Giret på veldig høyt turtall, og synes den hadde et forholdsvis høyt forbruk også. Gjorde som jeg forklarte over her, og i starten giret den mye mere fint etter min kjørestil. Nå har jeg kjørt med den en stund, så virker som om den har sakte men sikkert begynt å gire på litt høyere turtall igjen. Skal resette den på nytt i morgen, men da skal jeg først kjøre en strekke og merke med ca turtall ved giring, for så å se etter igjen etter resetting! Min har dog gått dobbelt så langt som din neste. 263.000km har vel min nå sånn ca
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå