Gå til innhold

Den store LED pære tråden.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

I dag gikk den ene halogenlampa i nærlyset. Har hørt om hvor stort det er blitt med LED på bil i det siste. Har ei stund vurdert å bytte til LED da jeg synes halogen kan bli litt mørkt på kveldstid. Men er det slik å forstå at det ikke er LED pærer å få tak i som lyser bedre enn halogen for nærlys? Jeg orker ikke å begynne å montere xenon, som sannsynligvis heller ikke vil gå igjennom EU på nyåret. Skal man bare holde seg til halogen, eller finnes det gode nok LED pærer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk den ene halogenlampa i nærlyset. Har hørt om hvor stort det er blitt med LED på bil i det siste. Har ei stund vurdert å bytte til LED da jeg synes halogen kan bli litt mørkt på kveldstid. Men er det slik å forstå at det ikke er LED pærer å få tak i som lyser bedre enn halogen for nærlys? Jeg orker ikke å begynne å montere xenon, som sannsynligvis heller ikke vil gå igjennom EU på nyåret. Skal man bare holde seg til halogen, eller finnes det gode nok LED pærer?

Du får nok ikke LED pærer som er nattkjøre lys som er like sterk som halogen lys. Da er alternativet xenon look kjørelys pærer. OSRAM sine night breaker er veldig grei ;)

Foreløpig er LED pærer kun DRL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan fungere bra i tåke/kurve lys i front f.eks? Hvilke pærer er å anbefale til en prosjektor "linse" type lykt?

Hvordan er det å ettermontere AE m/ led i en E46 Coupé, som ikke har xenon eller linser i lyktene?

EDIT:

Har bestilt meg OSRAM Night Breaker Plus H7 fra powerbulbs.com nå.

Kommer vel over helga en gang tenker jeg. Så får vi se om det er noe futt i de.

Kan forresten anbefale Philips Silver Vision, som jeg bruker i blinklys både bak og fram, bestilt der ifra.

Ser mye lekrere ut med chrome, i stede for de gule pærene. Lyser jo gult uansett.

Sorry om jeg sporte litt av LED delen her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har testet disse pærene det linkes til på side 1 i AE?

77njvfer878us0l93yji.jpg

Det står jo i annonsen på ebay at disse ikke skal gi feilmelding.

Noen som kan bekrefte dette, og om de evt lyser bra?

Edit: Ser det følger med motstander så da gir de nok ikke feilmelding. Spørsmålet blir vel heller da om det er plass til disse inni lykt med adaptive kjørelys. Fant også en review på de. Ser ok ut, men ikke akkurat F10-nivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

har ikke lest igjennom alt her, men er det noen anbefalinger på led til originale xenon hella facelift lykter til e39? har en 99 mod 523ia.vil ha godt, ordentlig hvitt lys som holder uten feil. har originalt preface, men har oppgradert til facelift overalt, om det har noen betydning. heelt blank på akkurat det her ;/ gjerne matchende frøftelys pærer( til M-front). takker for all hjelp :)

fantastisk med slike tråder som dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest igjennom alt her, men er det noen anbefalinger på led til originale xenon hella facelift lykter til e39? har en 99 mod 523ia.vil ha godt, ordentlig hvitt lys som holder uten feil. har originalt preface, men har oppgradert til facelift overalt, om det har noen betydning. heelt blank på akkurat det her ;/ gjerne matchende frøftelys pærer( til M-front). takker for all hjelp :)

fantastisk med slike tråder som dette :)

Angel eyes til E39 står på s. 1 :)

Gå for m teck led ;)

CREE chip led pære til grøftelys er nok best:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg trenger litt hjelp her, har kjøpt facelift lykter og vurderer enten xenon eller led pærer til lys.

Hvordan er lyset i led i grøftelys vs. xenon? er det mye svakere? tenker på å kjøre i mørket osv.

regner med led pærer er bedre enn halogen i mørket? :)

Går det an å kjøre med led pærer i alle lys? grøftelys, parklys, nærlys, langlys? noen som gjør det? erfaringer? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Led lyser svakere enn halogen, derfor de kun blir anbefalt som DRL.

Hadde først 7.5w led i grøftelysene på min e61, på kvelden så det bra ut, men det lyste ikke opp veien i det hele tatt. På dagen syns jeg de ble for svake, selv som "show" lys. Sitter nå et 35w xenon kit i grøftelysene mine, disse lyser opp så bra at jeg kan kjøre med park og tåkelys på kvelden så lenge farten er lav. Syns selv det ser mye bedre ut med xenon, både på dagtid og kveldstid. Ingen som har klaget på at de blender heller! :)

Vil uten tvil anbefale xenon framfor led, men ikke gå for noe mer enn 35w i grøftelys og/evt. nærlys :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reef89, fikk du testet Q5 SMD som du nevnte på første side?

Kan nevne at pære nr 4 også er på 7.5W

Bruker disse selv for øyeblikket, mye lys for pengene :)

http://www.ebay.com/itm/110919706463?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1439.l2649

Nei jeg avbestillte de og tenkte heller og prøve meg på de nye 20w og se hvordfan de fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...