Gå til innhold

Angel eyes, ce godkjenning.

BMW 316i
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

litt moro å se at istedenfor å lese "description" feltet i annonsen velger du å legge ut et spørsmål på bimmers.

Bare for å få svar at det i "description" feltet i annonsen viser et bilde: [ Bilde ]

som da igjen betyr at det er CE godkjent.

Joda! Bare hyggelig!

selv om jeg hadde sett det merket så hadde jeg ikke skjønt at det var ce-merket jeg lette etter. Jeg hadde lest ett sted at man kunne bruke hvilke lys man ville så lenge de var ce-godkjente. søkte litt på google og fant at ce-merkede produkter oppfyller diverse EØS-krav. så siden de er ce-godkjente så kan jeg bruke dem da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge lysene er blå vil du aldri noengang kunne bruke de lovlig i Norge. CE-godkjenning får man på alt i dag, og jeg vil tippe det eneste disse har til felles med en CE-godkjenning er stempelet.

Når det gjelder lys er det Norske regler og lover som gjelder, og selv om de tilsier at lysene skal være CE-godkjente betyr ikke det at alle lys som er CE-godkjente er lovlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så tøft med blå lys egentlig? "alle" hater de som har lov å bruke dem, men skal på død og liv ha blått lys sjøl? Fatter det absolutt ikke, stygt er det også :lol:

Og til de av dere som sier "jeg har ikke blitt stoppa" osv virker å bli oppfatta som at det da er lovlig. Hvilken holdning er det da? Xenon i alt som kan blende motgående også?

Det er en grunn til at slike ting ikke er lovlig, ikke bare for å bestemme over deg. Håper folk kan ha det i bakhue også, ikke bare tenke at jeg sjøl bestemmer!

Kan virke som sure oppstøt dette, er ikke riktig så ille, men jeg er faktisk ganske sjokka over hva jeg kan forvente å møte i motgående fil... (ikke kun mynta på denne diskusjonen, ikke glem det nå da :-P)

Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...