bmw-E30 Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Hmm.. Her kjører flere på US-blinkers og grøft, har ikke hørt noe at dem har blitt stoppet med det. Går flere nyere Audier med det også. Kanskje ikke like strenge her som over fjorden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 us blinkers er noe annet enn å bytte ut dem kvite parklys pærene til orange Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Sierraen du tenker på? Hadde ikkje du 6 parkeringslys tilsammen i morettene? Hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 hatt flere av dem. men ja, min første sedan som ble bygget opp. orange parklys uten morette. plommerøde hadde 6 park lys ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 316i Skrevet September 15, 2012 Forfatter Share Skrevet September 15, 2012 litt moro å se at istedenfor å lese "description" feltet i annonsen velger du å legge ut et spørsmål på bimmers.Bare for å få svar at det i "description" feltet i annonsen viser et bilde: [ Bilde ] som da igjen betyr at det er CE godkjent. Joda! Bare hyggelig! selv om jeg hadde sett det merket så hadde jeg ikke skjønt at det var ce-merket jeg lette etter. Jeg hadde lest ett sted at man kunne bruke hvilke lys man ville så lenge de var ce-godkjente. søkte litt på google og fant at ce-merkede produkter oppfyller diverse EØS-krav. så siden de er ce-godkjente så kan jeg bruke dem da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 15, 2012 Share Skrevet September 15, 2012 Så lenge lysene er blå vil du aldri noengang kunne bruke de lovlig i Norge. CE-godkjenning får man på alt i dag, og jeg vil tippe det eneste disse har til felles med en CE-godkjenning er stempelet. Når det gjelder lys er det Norske regler og lover som gjelder, og selv om de tilsier at lysene skal være CE-godkjente betyr ikke det at alle lys som er CE-godkjente er lovlige. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eeduu Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 CE godkjent betyr vel bare at de er et godkjent produkt å selge at de ikke er farlige osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 De er lovlige så lenge de er montert inni en lukket lampe med glass forran. Dette fikk jeg beskjed om på eu. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 316i Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 De er lovlige så lenge de er montert inni en lukket lampe med glass forran. Dette fikk jeg beskjed om på eu. planen var i hvertfall å sette dem inne i en lukket frontlykt. sa de det om blåe lys, eller hvite? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenbakken Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Jeg har da ikke blitt stoppet enda Eneste pirket jeg fikk da jeg var på biltilsynet og skulle godkjenne senkesettet mitt var at jeg måtte fjerne tennere og opplegg for xenonlys Siden det var det han trodde de boksene var til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 316i Skrevet September 21, 2012 Forfatter Share Skrevet September 21, 2012 jaja, hvis du har kjørt rundt med det uten å bli stoppa, så får jeg prøve også da må bare vente på at de kommer i posten hvordan kobla du de til, bytta du dem ut med parklys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stenbakken Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 Byttet de bare ut med parklysebe ja, og koblet de inn på samme kontakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
killarinc Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Blå lys kan du glemme... Det er ulovlig uansett og hvorsomhelst på bilen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 316i Skrevet Oktober 1, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 1, 2012 ble kult jo nå må jeg bare få tak i en egen bryter til dem Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Oktober 1, 2012 Share Skrevet Oktober 1, 2012 Hva er så tøft med blå lys egentlig? "alle" hater de som har lov å bruke dem, men skal på død og liv ha blått lys sjøl? Fatter det absolutt ikke, stygt er det også Og til de av dere som sier "jeg har ikke blitt stoppa" osv virker å bli oppfatta som at det da er lovlig. Hvilken holdning er det da? Xenon i alt som kan blende motgående også? Det er en grunn til at slike ting ikke er lovlig, ikke bare for å bestemme over deg. Håper folk kan ha det i bakhue også, ikke bare tenke at jeg sjøl bestemmer! Kan virke som sure oppstøt dette, er ikke riktig så ille, men jeg er faktisk ganske sjokka over hva jeg kan forvente å møte i motgående fil... (ikke kun mynta på denne diskusjonen, ikke glem det nå da ) Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå