Gå til innhold

'89 E30 325I M-TechII - '91 E34 "M" - 88 M3, ny bruksbil E60

Fredrik T
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 126
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøp z3m org girstang, di er ikke så dyre. Så er det std bmw del og ikkje slik jalla opplegg som mange selger

Takker for svar ! Hvor får jeg sjekka opp pris og kjøpt z3m stanga? Kikka innom GS og Koed men kunne bare finne standard i ETKen og en billig uorginal hos begge. Er det dårlig kvalitet på de shortshiftene de leverer? :) Og er dette noe som spiser mye synkronringer over tid? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, var du klar over at det var såpass mye "rusk" å ta på bilen? Hadde trodd dette har vært en strøken bil egentlig, så ble litt overrasket..

Bra du tar den nøye i alle fall, så blir det bra sluttresultat :) Regner med du kjører på med samme orginale farge? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Strøkne" E30'er er skjelden det når man begynner å pirke i dem...

Mener jeg kjøpte min på koed, der kan du legge inn org vare nr i handlekurven så får du det opp..

Eg har Z3m å syns at den er fin å kjøre med, kontant og fin og veldig kort vandring. Så er det org BMW del som passer, er så mye jalla mikk med mye av det andre som selges.

Ska se om eg ikkje finne vare nr på den

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut! :) Her må man følge med fremover :)

Takktakk, det er bra! :)

Jøss, var du klar over at det var såpass mye "rusk" å ta på bilen? Hadde trodd dette har vært en strøken bil egentlig, så ble litt overrasket..

Bra du tar den nøye i alle fall, så blir det bra sluttresultat :) Regner med du kjører på med samme orginale farge? :)

Mja, var klar over det meste men noen små overraskelser dukker jo alltids opp. Den var jo meget bra i utgangspunktet, men under M-tech'en var det de grove rustet var. Ellers mye overflate rundtom :) Den har også fått nytt panser en gang i tiden ser jeg som kun er lakkert rett oppå transport grunninga på innsida så her fikk jeg meg endel uventa jobb...

Ja må nesten det når jeg først skal ta den :) Jada, det blir samme farge! Kunne tenkt meg den i en fin blåfarge, men jeg tror jeg beholder den orginal selv om den lakkeres opp igjen over alt :)

"Strøkne" E30'er er skjelden det når man begynner å pirke i dem...

Mener jeg kjøpte min på koed, der kan du legge inn org vare nr i handlekurven så får du det opp..

Eg har Z3m å syns at den er fin å kjøre med, kontant og fin og veldig kort vandring. Så er det org BMW del som passer, er så mye jalla mikk med mye av det andre som selges.

Ska se om eg ikkje finne vare nr på den

http://www.realoem.com/bmw/select.do

Stemmer! Aah, ja det høres greit ut :) Skal snart legge inn en bestilling hos Koed så de hadde vært greit om jeg fikk den der.

Fikk ikke opp delenummeret på linken, hadde du gadda og skrevet det her? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke gjort så mye idag, så får heller lade opp til en god økt i morgen.

Men sitter og lurer på om jeg skal legge 35% (den lyseste) solfilmen på alle rutene når de først er ute? ( Unntatt frontruta da jeg hadde dette på Mercedesen min og det var ikke suksess i mørket)

521946_10150880111346148_1359055418_n.jpg

Hva tror dere om det? Eller skal jeg bare beholde de slik som de er?

Sjekka også utstyrslista på bilen igår som var følgende :)

S288A LEICHTMETALLRAEDER BMW light alloy wheel, cross spoke 29

S311 ELEKTRISCHER BEIFAHRERSPIEGEL

S333 M TECHNIC SPORTPAKET

S339A SHADOW LINE Shadow-Line

S350A WAERMESCHUTZGLAS GRUEN, RUNDUM Therm.insulat.glass green

S400A SCHIEBE-HEBEDACH, MECHANISCH Slide/tilt sunroof, manually operated

S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Sports seat

S562A KARTENLESELEUCHTE Reading light

S650A BMW Bavaria C Radio BMW Reverse

S680A RADIOANTENNE MANUELL Radio antenna, manual

S690A CASSETTENHALTERUNG Cassette holder

S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension

S708A M SPORT-LEDERLENKRAD II M sports steering wheel leather

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du som endte opp med denne ja, synd å se at det var så mye jobb med den:/

Sotfilm fram, generelt syns jeg personlig ikke er noe pent, en annen ting er jo at det er som å be om å bli stoppa..

Z3m er konge, har det på min, tatt i mange shortshifter, men ingen som er så kontant, presis og god som den. Anbefaler også å kjøpe alt annet i giroverføringa, nytt. I samme slengen.

Gå på realoem.com, på bmw z3m, finn girstanga, ta dele nr, og lim inn i søke funksjonen på koed.

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig ville jeg ikke sotet rutene. Men er det gjort ordentlig og fram til og med framrutene ser det jo som oftest helt kurant ut. Men jeg synes bilene ser best ut når vinduene er latt være ;)

Følger med, bra prosjekt!

Blir ordentlig gjort ja og helt frem om jeg går for det. Selv synes jeg nyere biler er fine med mørke ruter, men tror kansje jeg heller mot og ikke ha på E30'en da den muligens passer et annet stuk?

Godt og høre :)

Du som endte opp med denne ja, synd å se at det var så mye jobb med den:/

Sotfilm fram, generelt syns jeg personlig ikke er noe pent, en annen ting er jo at det er som å be om å bli stoppa..

Z3m er konge, har det på min, tatt i mange shortshifter, men ingen som er så kontant, presis og god som den. Anbefaler også å kjøpe alt annet i giroverføringa, nytt. I samme slengen.

Gå på realoem.com, på bmw z3m, finn girstanga, ta dele nr, og lim inn i søke funksjonen på koed.

Lykke til;)

Jepp, mja kan jo ikke si at det er den værste bilen jeg har sett men når jeg første skal så velger jeg og ta det skikkelig så de ikke må gjøres opp igjen om 10 år :)

Jeg er ikke så glad i kun bak da jeg føler det blir en brå stopp med bare de bak. Har mørke ruter helt fram på de to andre bilene mine og har ikke hatt noen problemer med det.. Men er i tvil om denne bilen vil passe det i det hele tadt :)

Å? Kjekkt og høre om flere som er fornøyd med den ja! Takk for tipset, regner med jeg må ha det da det er mye slark i girspaken den dag i dag.

Takk for hjelpen! :D Litt grønn innen BMW enda kjenner jeg så det blir litt dumme og slitsomme spørsmål for de som er inne på det.. Fant den nå og dele nr. er 25117527254 om noen andre skulle lure :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig mente, er at jeh ikke er noe stor fan av soting på e30, men jeg har bak på min ene, pga jeg ikke har gidda bryet med å rive:p

Så bra du fant den! Hadde tenkt å finne den for deg, men var litt opptatt. Kjekt å få trening selv. Delefilmen kan ofte være er nyttig verktøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg egentlig mente, er at jeh ikke er noe stor fan av soting på e30, men jeg har bak på min ene, pga jeg ikke har gidda bryet med å rive:p

Så bra du fant den! Hadde tenkt å finne den for deg, men var litt opptatt. Kjekt å få trening selv. Delefilmen kan ofte være er nyttig verktøy:)

Ja, jeg tviler på det blir etter litt tenking, vi får se :)

Jepp, takk for hjelpen ! Ja, har godt av å lære selv også :)

Ja den virker kjekk ut !

Ellers så får jeg skrive litt mens jeg venter på at sparkelet tørker..

Fikk ånda over meg i kveld, og tok en kjapp vurdering om jeg skulle brenne diesel i Mercedesen eller om jeg skulle få noe gjort med E30'n da kjæresten er på jobb. Så da begynte jeg og pusse litt :)

IMG_0244.jpg

IMG_0245.jpg

IMG_0246.jpg

IMG_0247.jpg

IMG_0248.jpg

Så fikk jeg pusst de siste sparkel flekkene og fikk teipa den kjappt og satt den inn i boksen :)

IMG_0255.jpg

IMG_0256.jpg

MEN ! Så hykka jeg pansere opp på et stativ, som tydligvis hadde så mye lakk i låsen på vridninga så det var såvidt den hang. Så jada, etter et halvt minutt smalt panseret i gulvet!!

Veldig gøy når jeg var klar til og sprøyte fuller... :evil:

IMG_0250.jpg

Så da var det frem med bullfixen og dra den ut, før jeg la på et tynt strøk med sparkel som skal tørke nå!

IMG_0253.jpg

IMG_0254.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...