Mons1 Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Hei alle! I det siste har oljelampen begynt å lyse gult i ca.10sek hver gang jeg starter kjøring. Den lyser ikke helt i starten, men tenner etter 30sek-60sek og lyser i ca.10sek. Jeg vet at gult oljelys betyr lav oljenivå, men jeg peiler og oljen er på maks. Har nylig tatt oljeskift og fylte på den oljen som motoren skal ha, men oljelyset fortsetter å lyse gult. Hva er dette?
Evenol Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Hadde samme problemet på en E39 jeg hadde. Starta å lyse etter ca. 5 min. kjøring og sluttet ikke før jeg skrudde av/på bilen - selv om oljenivået var riktig. Det kan være oljeføleren i bunnpanna, hvis bilen har dette(min hadde det).
bjornar-a Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 jeg har det samme på min 2001 mod 320d. det er defekt føler som gjør det.
Reef89 Skrevet September 16, 2012 Skrevet September 16, 2012 Setter en bukse knapp på olje nivå sensor
Vinland Skrevet September 17, 2012 Skrevet September 17, 2012 Jepp, det er nok det, ikke ukjent feil. Er veldig enkelt å bytte den, var vel kun 3 skruer i bunnpanna. Gjør du ved neste skift Jan
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå