Gå til innhold

E61: Forslag til nye felger ?

gica
 Share

Anbefalte innlegg

BBS CH-R er nydelig på bilen din! Og relativt sjeldne. (Mens å er jeg svoren BBS CH-fan også da...) Hadde BBS CH da jeg bodde i Oslo og såg ikke mange med like felger da. Beyern Multi synes jeg blir litt "intensive" å se på. Beyern Mesh eller Rapp derimot kler bilen meget bra i 20". Har Breyton på min nå og synes de har mye stilig.

Som andre sier tror jeg du sliter med 30 profil bak, samt at det blir vel høy omkrets (går vel akkurat innenfor 5%). Ble fortalt at 295 var det bredeste som gikk på bak på E61 da jeg kjøpte. Kjører selv med 285/25/20 og 10" bred felg bak. Jeg har dessverre original høyde på min enda og da går det veldig bra, til tross for at det ikke er mye plass. Har subbet et par ganger på ujevn veg med krappe kurver og frisk kjøring. Null problem med fullpakket feriebil og normal kjøring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vurderer nå å "kaste" disse billige møkka felgene fra GS ett viss sted og heller gå for kvalitet. Har GS Concave på bilen akkurat nå. Lurte på om noen kunne gi meg noen forslag til hva slags felger bilen min hadde kledd, helst i 19' eller 20' med god kvalitet. Har sett på BBS CH, men er åpen for felger med concave stil o.l

Skal ikke kjøpe akkurat nå, men nærmere juletider tenkte jeg.

Prisklasse: max 20 000,-

Bilde av bilen pr.dags dato:

[ Bilde ]

Takker på forhånd

Hei

8,5+10x20 Breyton Race GTS m/Hankook S1 Evo inkl.spacere kommer på 25T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Størrelsen på BBS CH-R skulle visst ikke være noe problem på E61 fikk jeg bekreftet fra BAAN VELGEN.

Hvis BAAN VELGEN mener dette så er det vel ikke noe å lure på. Jeg personlig tror det ikke vil gå uten subbing. Dette baserer jeg på hva jeg selv har hatt på disse bilene.

2535 euro tilsvarer 18.871 NOK. + 25% moms (her blir vel fraktprisen trekt fra). anyhow, med moms, inkl. frakt blir det 23588,75 NOK. ikke så alt for mye over 20k :)

Budsjettet er like fordømt sprekt med ca. 4.000kr (20%) når fortollingsgebyr er betalt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal jeg ikke si deg imot, ville bare ha frem at de nødvendigvis ikke koster så sinnsykt mye mer enn 20 lapper med greie dekk. men siden gica har budsjett på 20k uten dekk havner det jo godt under. ville så absolutt vurdert ch-r selv, synes de gir bilene et pent oem+ aktig preg, de er råstilige, men samtidig ikke så prangende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

Da var jeg nesten klar for å bestille felgene, men ville bare sjekke vekten på dem. Jeg ble helt satt ut, av mange kvalitetsfelger i 20' så var BBS CH-R en av de tyngste. Rart til å være BBS.

Sjekk selv.

http://www.bimmerboost.com/showthread.php?7867-Wheel-weight-comparison-Weights-of-various-popular-18-20-inch-rims

Det jeg lurer på,

Hvor mye veier BBS LM Replica felgene til f.eks GS ? Er det noen som kan sjekke dette for meg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde BBS CH i by i fire år. Det er relativt hard bruk med mange uforutsette slag etc. De var akkurat like runde og hele da jeg solgte de. Meget solide og robuste felger. Kjenner veldig få av de andre i tråden du viser til, men er de like solide? Uansett vil jeg neppe tro du merker så stor forskjell på 2-300g per felg på en 520d? Skulle likt å visst vekt på sommer og vinterhjul for min egen del, men har det bestandig så travelt ved dekkskifte at jeg får ikke fram vekta... Har originale 11-eikers 8,5x18" på vinter og 10x20" Breyton på sommer. Der merker man at bilen blir litt kvikkere første turen etter omlegging.. Da er sommerfelgene merkbart tyngre å løfte så vil tro det er en del mer enn 2-300g. 520d blir aldri ei børse uansett så jeg kjøper solid og pent framfor å se på vekt med marginer for banebruk ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen for at jeg spør om vekten er rett og slett for å spare litt på det lille bilen har fra før. 2 litern til bmw er ikke den mest potente.

Felgene blir bestilt uansett. Spurte om pakkepris, men det ser ut som Norge har de beste prisene på dekk. Glad for at vi har så hard konkurranse på dekk i Norge, at prisene presses.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Grunnen for at jeg spør om vekten er rett og slett for å spare litt på det lille bilen har fra før. 2 litern til bmw er ikke den mest potente.

Felgene blir bestilt uansett. Spurte om pakkepris, men det ser ut som Norge har de beste prisene på dekk. Glad for at vi har så hard konkurranse på dekk i Norge, at prisene presses.

Jeg fekk mine BBS CH-R 20" Titanium idag :mrgreen: og stusset litt på vekta. Før i fraktbrevet sto det 16 kg pr kolli og måtte veie det før å se om det stemmer og det gjorde det. ca 15,5 kg på vekta. Eller så bestillte jeg hos http://www.baanvelgen.com/. Det er det noe av det beste service jeg har vært bort i. Anbefales på det sterkeste.. Og GSbildeler..Ryk og reis til hælvete.... :evil: ..Service kan dem ikke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...