Gå til innhold

Tzunami's e39 touring *Solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

  • 2 weeks later...

Er vel på tide å oppdatere her litt nå ;) fikk flusha oljen, og fylt på ny olje i dag, så nå skal den være god for mange nye km! ;) Den har også sust endel under pådrag, så regnet med at det var en av slangene fra turboen som var løse eller IC'n som var lekk. Derfor demonterte jeg litt i dag, av med fanger, av med alt av luftslanger og IC, og kontrollere og montere igjen.

Suselyden er der fortsatt, så vet ikke hva det er, men prøvde å "trykkteste" IC'n ved å tette ene hullet med papir, og andre hullet med blåsepistol og papir rundt, eneste stedene det kom luft ut var ved blåsepistolen, så virker til å være tett. alt av slanger var fine, og strammet fint til igjen. Noen forslag til hva som kan feile den? virker til å gå som den skal så :S

Uansett, nå er det bildetid ;)

Starter med en noe skitten IC, den ble såklart vasket forsiktig for å se om det hjalp noe.

IMAGE_5935A91F-5FBC-40A7-88B8-F329336FF1F6.JPG

Her var det tomt gitt :P

IMAGE_09676CC3-2615-4596-B77C-B13BBC39487A.JPG

Fikk også "reparert" en tidligere skade fra tidligere eier ;) blir vel fortvekk en ny fanger til våren gitt :P

IMAGE_FB39F5E0-9178-4F62-962A-75CC91137B11.JPG

Og så fikk jeg god hjelp av en venn av meg, til å få bort litt krom! :D

Hils på Mr. Plastidip! ;)

IMAGE_FC93A09C-BB6F-4B37-B114-27F1B5EDA98D.JPG

IMAGE_AB56EEAC-B9E4-41A1-9BD2-19F62ADCD1DF.JPG

IMAGE_8F592975-1668-4CC7-B73E-C314DE416DD2.JPG

IMAGE_994BBC9A-E321-4340-A204-18DCA76F6F2E.JPG

IMAGE_33E37C80-BB6C-425E-AB10-7F20E0807844.JPG

IMAGE_B3C3B817-FD97-4629-A33F-A5616FD1EE92.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plastidip'en er veldig kurant å legge ;) jeg maskerer opp nesten kant i kant med det jeg skal lakke, slik at når jeg drar av maskeringen vil jeg ikke dra i plastidip'en på listene. Det er også viktig å ta det mot en kant, eller kutte med kniv/evt plastkniv, så du får et mellomrom mellom det du skal fjerne og det som skal bli igjen ;) bortsett fra det så er det bare å sprøyte på :D

Vet du hvilke dette er? jeg har sjekket alle fra turbo, via IC og opp til innsuget, så skal såvidt jeg vet ikke være noe problem med dem iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er holdbarheten på krommen tro?

Har forresten både en original fanger i Royalrot/Calypsorot (Ganske strøken, ingen sprekker men et par små lakkskader) og hvite frontlykteglass (Ferdig våtslipt og polert) liggende til deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en midlertidig løsning dette med plastidip, men det er jo det som er poenget med det også ;)

Blir som skrevet på førstesiden, highgloss shadowline på denne etterhvert ;)

Tror jeg må takke nei til dette, da det blir både hella facelift-lamper og m-fangere på denne til våren ;) mulig lampene kommer tidligere, de som er på nå er ganske så slitt :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...