Gå til innhold

Tzunami's e39 touring *Solgt*


Tzunami
 Share

Anbefalte innlegg

Har samme felgene selv, til min E36 M3, som jeg skal begynne på når jeg får fingeren ut.... Var det mye slit å få av den chromeringen? Og hvor fikk du tak i verktøy til skruene? Gleder meg til å se dine felger ferdige :)

Ringene var ikke så værst å få av faktisk, gjorde som rs-heggem, tok på meg arbeidshansker, fikk vippet den opp med flattrekker eller liknende, og dro til den var helt av ;) bits kjøpte jeg på biltema, de har en pakke med mye rart, så der finner du den ;) heter forresten xzn den type bits ;)

http://biltema.no/no/Verktoy/Handverkto ... ler-71514/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide å begynne det store "makeover"-prosjektet mitt ;)

Begynte såvidt i går, fortsatte i dag, og blir vel ferdig i morgen, med å montere coilovers ;)

Her er litt bilder:

Gamle og nye foran:

DSC00437.JPG

Klar for montering

DSC00438.JPG

DSC00439.JPG

Og ferdig montert venstre foran, ble ikke så mye bilder imellom her :P

DSC00446.JPG

Så, i dag var det klart for å montere bak, aldri gjort dette på touring før, så litt googling, og titting, så var det bare å brake løs!

DSC00530.JPG

Ny og gammel

DSC00531.JPG

Samme med demper, ny og gammel

DSC00539.JPG

Og tilslutt en fancy detalj fra FK sin side

DSC00543.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foran eller bak?

Foran er den festet i spindelen, dvs du skrur til en "klemme" som presser rundt den uthevingen du ser i bunn.

Bak festes den med en bolt i bærearmen, om det er det det heter :P men er helt forskjellig fra sedan til touring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer ;) var det jeg brant meg på når jeg kjøpte coilovers :P

Utrolig vanskelig å få ut fjærene bak på touring, for ikke å si inn igjen med de justerbare! gleder meg ikke til siste side bak i morgen! og det å justere den opp er jo pure pain! vil ha den ganske høy til jeg får på sommerhjul og fangere osv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme felgene selv, til min E36 M3, som jeg skal begynne på når jeg får fingeren ut.... Var det mye slit å få av den chromeringen? Og hvor fikk du tak i verktøy til skruene? Gleder meg til å se dine felger ferdige :)

Ringene var ikke så værst å få av faktisk, gjorde som rs-heggem, tok på meg arbeidshansker, fikk vippet den opp med flattrekker eller liknende, og dro til den var helt av ;) bits kjøpte jeg på biltema, de har en pakke med mye rart, så der finner du den ;) heter forresten xzn den type bits ;)

http://biltema.no/no/Verktoy/Handverkto ... ler-71514/

Så bra :) Trodde jeg hadde sett igjennom alle bitsa de har der...... Men tydeligvis ikke lett godt nok. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke behandlet det med noe enda, men det følger jo med en beskyttelsesspray, samt at jeg kommer til å beskytte det med tynn kummiduk av et eller annet slag frem til det er tørt og fint på veiene og temperaturen holder seg på plussiden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se her ja! Slapp du å ta ut hele forstillingen for å få ut den gamle demperen eller? Vred du den liksom ut av hjulbuen som jeg har sett en del DIY´r på rundt omkring?

Slapp å ta ut hele forstillingen ja ;) bort det et par ganger på e39, så gikk ganske fort denne gangen ;) skrudde løs lenkearmen/kyllingbeinet, så er det løst nok til å få den ut :)

Sent from my eyePad using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...