NeedBMW Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Skal kjøpe førstebil, og jeg lurer så veldig på om jeg skal kjøpe en BMW e30 Trouing eller Coupe/sedan. Jeg er glad i friluftsliv og vil gjerne ha litt bagasjeplass, men jeg vil også kunne putte oppi en 320i eller 325i så jeg kan more meg litt også. Jeg skal se på en bil til fredagen, dette er da en BMW e30 318i Touring 1993-modell. Den er veldig lekker og gleder meg, men kan den brukes til "moro" også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Kjøp en bil som er i god teknisk stand og tatt vare på i stedet for en utpult 325! En 318 touring kan gi deg MYYYYE glede! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet September 19, 2012 Forfatter Share Skrevet September 19, 2012 Kjøp en bil som er i god teknisk stand og tatt vare på i stedet for en utpult 325! En 318 touring kan gi deg MYYYYE glede! Haha, utpult:P Vel ja jeg ser den, men så var det bare det å bestemme seg for Touring eller Coupe/sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Bilder av touringen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Fins ikke tvil om at touring er den grommeste E30en Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmmww1 Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 gå for ein av di siste touringane siste kom vel i 94. med sports interiør i bilens frage å svart taktrekk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Fins ikke tvil om at touring er den grommeste E30en x2, evt cab... resten er bråta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kvasi Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Cab nei, E30 er blandt de kjipeste cabene jeg vet om.. 2/4 dørs E30 er forsåvidt fine biler, men usedvanlig vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 Absolutt! Cab er kjip, men pen.. Det er ingen høst/vår/vinterbil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CV-Erik Skrevet September 19, 2012 Share Skrevet September 19, 2012 De fleste E30 2/4dørs med sekser er desverre som 316 sier, utpult... Alle er kjørt ihjel og blitt tulla med! Så en 318i Touring er nok mer fornuftig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Bare pass på at du ikke kjøper en med m40 motor da disse har en del problemer så skal du være safe. Det viktigste med e30 for å gjøre et kjøp du er fornøyd med, er å prioritere en bil som er i god teknisk stand og som har lite rust. Slik jeg ser det er det dette som regulerer salgsprisen. m-tech plast/interiør, senk osv. kan alltids kjøpes og monteres etterhvert. Km-stand spiller en mindre rolle så lenge bilen er godt vedlikeholdt/lite rust. Skal det være førstegangs bil, så anbefaler jeg deg å alltid investere i dekk med best mulig egenskaper på våt vei. Bilene er kronisk overstyrt, og da er ikke veien lang til fjellveggen eller møtende bil når du er uerfaren bak rattet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeedBMW Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 Tusen takk til alle som har svart, her er annonsen for de som vil se på den! '>http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=37264508 Er litt enig med folk, e30 caben er litt kjip, og de rekkesekserne er jo "utpult":p Jeg er noe usikker på om det er m40 motor, jeg tror det er det, fordi det er en 4cilyndret 1,8l med 113hk. Jeg har også vurdert en motorswap til noe litt større når jeg har tid og penger, og mer erfaring! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Ja, for en 113hk 1.8l e30 er jo mer spennende enn en cab... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Ja, for en 113hk 1.8l e30 er jo mer spennende enn en cab... Snakk om noe du har greie på. Har du hatt E30, evt cab? Jeg har min 4'de stående ute her. Er en 91' orginal 325 cab spennende? Neei.. E30 cab suger, men er pen å se på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet September 21, 2012 Share Skrevet September 21, 2012 E30 Touring er kult! Hadde en selv som 18-19-åring (325IX) Ikke kjempegod plass, men betydelig bedre enn 2d/4d som man nesten ikke får noenting baki pga latterlig høy lastekant. Kjempemorsomme på vinteren. Notorisk overstyrte så vær klar til å fange sladden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå