Gå til innhold

Hva bør man se etter av feil på en 530 M57D30 motor

Anbefalte innlegg

Skrevet
Så det som ser ut som en mutter der er egentlig delt i 2 ?

Burde vel ha bilen forran meg før jeg stiller en masse spørsmål her. :D

Det kan kanskje virke som det er en mutter om alt står likt :)

Vifta har vertfall en veldig brei mutter, og den på reimhjulet er veldig smal. Kan være du greier og løse vifta uten og holde igjen, da setter du fastnøkkelen på (vær sikker på den står kun på vifta, men det ser du når du lyser nedi der) så finner du en hammer og gir den noen raske harde slag så kan det være den løsner. :) Jeg fikk det til første gangen jeg løste den, men andre gang da satt den fast, så da laget jeg en spesial nøkkel :)

Du skal vertfall ikke bekymre deg for denne jobben, den er grusomt enkel. Har du skrudd litt bil så klarer du det lett. :)

Det kan foresten være en tolmodighetsprøve og klare og få vifta til og entre på reimhjulet igjen, du må holde vifta og snu den sakte og prøve og skru den på, det er ikke altid like enkelt :lol: Blir muligens bedre plass om du tar av dekselet helt fremst på motoren, da blir det muligens litt mer opent.. Dette sitter med 3 skruer mener jeg. :)

Skrevet
Så det som ser ut som en mutter der er egentlig delt i 2 ?

Burde vel ha bilen forran meg før jeg stiller en masse spørsmål her. :D

Det kan kanskje virke som det er en mutter om alt står likt :)

Vifta har vertfall en veldig brei mutter, og den på reimhjulet er veldig smal. Kan være du greier og løse vifta uten og holde igjen, da setter du fastnøkkelen på (vær sikker på den står kun på vifta, men det ser du når du lyser nedi der) så finner du en hammer og gir den noen raske harde slag så kan det være den løsner. :) Jeg fikk det til første gangen jeg løste den, men andre gang da satt den fast, så da laget jeg en spesial nøkkel :)

Du skal vertfall ikke bekymre deg for denne jobben, den er grusomt enkel. Har du skrudd litt bil så klarer du det lett. :)

Det kan foresten være en tolmodighetsprøve og klare og få vifta til og entre på reimhjulet igjen, du må holde vifta og snu den sakte og prøve og skru den på, det er ikke altid like enkelt :lol: Blir muligens bedre plass om du tar av dekselet helt fremst på motoren, da blir det muligens litt mer opent.. Dette sitter med 3 skruer mener jeg. :)

Ja ellers så har jeg skrudd av selve vifta tidligere som vel sittermed 3 torx skruer, og da er det l allefall litt lettere og bedre plass kanskje

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...