Gjest Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Mens jeg venter på at M5`en skal bli ferdigbygd i Tyskland så er jeg i USA for å jobbe med litt eksport og diverse. Kjøpte en kurant bruksbil nå nylig, og betalte vel ikke særlig mye mer enn en gjennomsnittlig månedslønn i Norge:) Bor på Long Island, NY så det er ikke billigste plassen i USA å kjøpe bil på, men jeg klager definitvt ikke. Det ble en kamp for å finne en som var i noenlunde god stand, og da måtte jeg ta til takke med en litt kjedlig farge - selv om jeg syns den er helt ok til 7-serie så hadde jo svart eller lignende vært bedre. Utstyrslisten er det ikke noe særlig å klage på: Type Value VIN WBAGG83421DN82701 Type code GG83 Type 740I (USA) E series E38 () Series 7 Type LIM Steering LL Doors 4 Engine M62/TU Displacement 4.40 Power 210 Drive HECK Transmission AUT Colour STAHLBLAU METALLIC (372) Upholstery STANDARDLEDER/GRAU (N6TT) Prod.date 2000-05-24 P337A M SPORTPAKET M Sports package S704A M SPORTFAHRWERK M Sports suspension S710A M LEDERLENKRAD M sports steering wheel, multifunction S780A M LM RAEDER PARALLELSPEICHE BMW LA wheel, M parallel spoke Code Description (interface) Description (EPC) S202A STEPTRONIC Steptronic S204A ANTRIEBSAUSLEGUNG EXPORT Shorter final drive ratio S339A SHADOW LINE Shadow-Line S341A STOSSFAENGER KOMPLETT IN WAGENFARBE Bumpers completely in body colour S358A KLIMAKOMFORT-FRONTSCHEIBE Climate comfort windscreen S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Glass roof, electrical S457A KONTURSITZE ELEKTRISCH VERSTELLBAR Contour seat, front, electr. with memory S464A SKISACK Ski bag S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Seat heating driver/passenger S496A SITZHEIZUNG FUER FONDSITZE Seat heating, rear S502A SCHEINWERFER-WASCHANLAGE Headlight cleaning system S521A REGENSENSOR Rain sensor S522A XENON-LICHT Xenon Light S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL Navigation system Professional S640A AUTOTELEFONVORBEREITUNG Preparation f tel.installation universal S672A CD WECHSLER 6-FACH CD changer for 6 CDs S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL HiFi System Professional DSP S818A BATTERIEHAUPTSCHALTER Battery master switch S925A VERSANDSCHUTZPAKET Transport protection package Code Description (interface) Description (EPC) S210A DYNAMISCHE STAB. CONTROL (DSC) Dynamic stability control S216A SERVOTRONIC HYDRO STEERING-SERVOTRONIC S245A LENKSAEULENVERSTELLUNG ELEKTRISCH Steering wheel column adjustment,electr. S302A ALARMANLAGE Alarm system S319A INTEGRIERTE UNIVERSAL-FERNBEDIENUNG Integrated universal remote control S431A INNENSPIEGEL,AUTOMATISCH ABBLENDEND Interior mirror with automatic-dip S441A RAUCHERPAKET Smoker package S473A ARMAUFLAGE VORN Armrest front S785A WEISSE BLINKLEUCHTEN White direction indicator lights S845A AKUSTISCHE GURTWARNUNG Acoustic belt warning S850A ZUSAETZL. TANKFUELLUNG EXPORT Additional Export tank filling S853A SPRACHVERSION ENGLISCH Language version English S876A FUNKFREQUENZ 315 MHZ Radio frequency 315 MHz S992A STEUERUNG KENNZEICHENBEFESTIGUNG Control of number-plate attachment Code Description (interface) Description (EPC) S459A SITZVERSTELLUNG, ELEKTR.MIT MEMORY Seat adjuster, electric, with memory S694A CD-WECHSLER VORBEREITUNG Provisions for BMW 6 CD changer Planer for bilen er å montere ryggekamera, da den mangler PDC, noe som mange biler gjør her borte av en eller annen merkelig grunn. Tenkte også å få lagt ny solfilm da den er litt falmet foran og at det ligger en autoglass-sjappe rett over gata. Er litt usikker på hva de legger i "sport" utgave, men forhandleren mente at dette var en sportutgave med kortere utveksling, sportsunderstell osv osv.. Føles uansett veldig tight og rask. Meget fornøyd så langt. Bilder kommer:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Ser en masse bokstaver og tall, men ingen bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Tok noen kjappe bilder i går, skal få shina litt til helga å finne en god location til å ta bedre bilder:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
paukri Skrevet September 22, 2012 Share Skrevet September 22, 2012 Den så jo fin ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///MoePower Skrevet September 22, 2012 Share Skrevet September 22, 2012 Lekkert! Hvordan er prisene på skilter, forsikring og slikt i USA? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 22, 2012 Share Skrevet September 22, 2012 Vel, nå har vi akkurat kommet hit da og har ikke noe historikk osv - men må ut med ca 10 lapper i året med full kasko og fullt ansvar på denne bilen. For å få skilt betalte vi 200 dollar. Forsikringsprisen synker allerede etter 6 mnd, men dersom du pådrar deg parkeringsbøter, fartsbøter osv så kan du regne med at den stiger. Syns ikke det er så ille, er litt dyrere med BMW enn andre merker, tysk generelt er dyrt å forsikre her. Motorstørrelse osv har ikke så mye å si. Men vil legge til at staten New York er kanskje den dyreste staten i USA på alle områder, bor du feks. i Florida slipper du billigere unna, bilene er også vesentlig billigere der. Uansett, en kjekk bil.. Mye dårlige biler, så det tok et par uker før jeg fant noe som var bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eksos Skrevet September 22, 2012 Share Skrevet September 22, 2012 Hadde prisen i Norge vert like lav, hadde 10 740'er stått på tunet, minst! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet September 22, 2012 Share Skrevet September 22, 2012 Veldig pen bil En ting jeg lurer på, hvor får du all detaljert informasjon om bilen du har listet opp?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 Ikke feil denne nei Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiff Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 740 sport er drømmen! Gleder meg til flere bilder! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 23, 2012 Share Skrevet September 23, 2012 Veldig pen bil En ting jeg lurer på, hvor får du all detaljert informasjon om bilen du har listet opp?? http://bmwvin.com/ Fyll inn siste 7 i Chassienr. og vips du har utstyrslisten:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisfje Skrevet September 24, 2012 Share Skrevet September 24, 2012 Veldig pen bil En ting jeg lurer på, hvor får du all detaljert informasjon om bilen du har listet opp?? http://bmwvin.com/ Fyll inn siste 7 i Chassienr. og vips du har utstyrslisten:) Funka ikke på min bil denne... men her fikk jeg ut all info. http://www.parts.bmwgroup.com/_deutsch/index.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet September 29, 2012 Share Skrevet September 29, 2012 Flere bilder kommer snart, skal bare få inn 16:9 navien først:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå