Gå til innhold

BMW E36 318TDS Touring --> 1665ccm Diesel BiTurbo prosjekt

EDH_Performance
 Share

Anbefalte innlegg

Tar du deg jobber med og modde pumper eller? Sitter med 2stk m21 pumper til min 524td e28 skjønner du:)

Jeg kan fint bytte pumpehode, modifisere deliveryvalves og slikt men har ikke benk å prøvekjøre den i...Men den siste mengde justeringen tar du når pumpen står i bilen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 228
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tar du deg jobber med og modde pumper eller? Sitter med 2stk m21 pumper til min 524td e28 skjønner du:)

Jeg kan fint bytte pumpehode, modifisere deliveryvalves og slikt men har ikke benk å prøvekjøre den i...Men den siste mengde justeringen tar du når pumpen står i bilen;)

Pm sendt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så spesiellt med denne iX'en?

I grunn ingenting, bortsett fra at den har virka i alle årene jeg har hatt den.

Tipper køen av folk som ikke skrur og reparerer er ganske kort..

Så en standard ix skal gruse meg på bane?

Kan ikke helt huske at jeg sa den ikke hadde noen mods. Men bilen er solgt og jeg skal ikke snakke ny eier opp i en situasjon han ikke trives med..

Men jeg hadde grusa deg på bane med den bilen ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de kuleste trådene på bimmers i mine øyne, herlig galskap :)

Jeg vet at disse bilene ikke river skinnet av pølsa originalt, men er det normalt at man ikke klarer å holde fartsgrensa i litt halvbratte motbakker? :lol:

Tror jeg må ta med meg gtech'en ut i bilen og måle effekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, helt enig! Ikke rare effekten i dem orginalt, men forbruket er genialt da;)

Det som er morro med diesel, er selv om effekten fordobbles betyr ikke det at forbruket på langkjøring øker noe enormt:D Min bruker nesten akkurat det samme som orginal på langkjøring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, eneste er at jeg holder på å få bilen eu-godkjent:) byttet begge bærearmer forann, samt bremseskiver/klosser/slanger og rør:) har også byttet til polyforinger i de runde foringene på fremre bærearmer! Hjalp mye:D har også kjøpt inn poly til de kjente raksjonsforingene på bakre bærearmer + poly i de 4 hoved bakstillings foringene....

Har også endelig sporet opp en plass jeg kan kjøpe kun 10arp og ikke ett helt v8 sett...settet kostey 3800+mva og frakt, pris for 10stk på døra er ca 200dollar;) så når bolter er i orden blir det biturbo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke helt huske at jeg sa den ikke hadde noen mods. Men bilen er solgt og jeg skal ikke snakke ny eier opp i en situasjon han ikke trives med..

Jeg har "grusa" mange langt mer motorsterke biler på bane, er ikke alltid effekten det står på ;) Også er det mye kulere å være en "underdog" å sparke ifra seg enn å ha det råeste utstyret og bli frakjørt av folk med en brøkdel av budsjettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har "grusa" mange langt mer motorsterke biler på bane, er ikke alltid effekten det står på ;) Også er det mye kulere å være en "underdog" å sparke ifra seg enn å ha det råeste utstyret og bli frakjørt av folk med en brøkdel av budsjettet :)

1+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

+ 1 :)

80% fører :)

En av instruktørene ved et BMW førerkurs for et par år siden på rudskogen kjørte jo filla av en e39 m5, med en e87 120d med tre passasjerer :wink:

Men jeg håper virkelig dere kjenner hverandre eller noe, og at dette er en intern greie som vi andre ikke skjønner :) Hvis ikke så er jeg flau på ditt vegne Kvasi :lol:

Men nok offtopic bullcrap, gleder meg til å se ny update av denne med twinturbo oppsett :)

Hvor langt skal du strekke strikken egentli?

Er dette egentli en hemmelig performance test av bunndelen på m41'n :wink:

Ja forresten, kom meg ikke iland ikveld likevel, helikopter ble kansellert. Så plinger deg iløpet av et par dager ang manifolden :D

Gleder meg til å skru dieselmotor selv jeg nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...