EDH_Performance Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2012 Da har det vært mye prøvekjøring her! fikk montert nye diesel varmeren og monterte en sirkulasjonspumpe på vannslangen inn til varmeapparatet. Var ute å dro full pull på 3 og 4 gir på motorveien, og plutselig så bånnet tempmåleren og ekspansjons beholderen blåste ut så mye vann at bilene bak meg forsvant i en sky av vanndamp:P Tempen sank med en gang vi roet oss ned, var fortsatt varme i varme apparatet. Etter litt feilsøking så er vannpumpen i dårlig stand (trolig den vann pumpen med plast-skovel som er ett vanlig problem) Ellers fungerer dieselvarmer og motoren UTROLIG godt!! Drar som bare fy og helt rå lyd:D Kjører kun på 1.9 bar og har allerede nesten makset dieselpumpa, så denne motoren svelger mye luft! Turbo er i det arbeidsområde den trives aller best på en 1.7TD, og det kan du høre også! Finfin lyd i den:D 325 clutchen slurer nå på høy belastning og lavt turtall, så planen er og montere en 6-puck sinter lamell og kjøre samme trykkplate! Over til litt bilder! Oljereturen går imellom to eksos-runners så monterte varmebandasje rundt den: Noen oversiktsbilder: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2012 Bedre video kommer snart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmaren92 Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 rått! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tzunami Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 Og plutselig var det dårlig plass rundt en 4'er i det motorrommet ser ut som den sitter godt og tight Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjornar-a Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 jeg er så imponert over hva det går ann og få ut av en orginal liten 1.7 liter hadde en sånn før og den var ikke veldig rå. men du begynner og komme i mål med det du skal gjøre nå? siden du ikke har så mye mer disel og gi? må bare si jeg syntes dette prosjektet er grise rått Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2012 jeg er så imponert over hva det går ann og få ut av en orginal liten 1.7 liter hadde en sånn før og den var ikke veldig rå. men du begynner og komme i mål med det du skal gjøre nå? siden du ikke har så mye mer disel og gi?må bare si jeg syntes dette prosjektet er grise rått Hehe, ja begynner og komme til 1 målet mitt --> 328i killer:D Altså, kan få mye mer diesel utav pumpen...Sikkert fort 40-50cc (ca det som orginal pumpen gir ut) mer men da må jeg modifisere trykkventilene i pumpen..Egentlig en veldig lett sak å gjøre, men jeg må nok oppgradere toppakning og clutch om jeg skal gå noe særlig høyere! 325 clutchen slurer litt slik det er nå, så en sinterplate blir nok suksess! Noen som vet om noen av M51D25 motorene kom med stålpakning? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 Ja, disse kom med mls. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2012 Ja, disse kom med mls. KJEMPE! Vet du hvilken bil og årsmodell? MÅ ha en slik nå og ARP bolter...Men boltene skal jeg lett finne;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2012 Har sjekket dette med MLS toppakning og snakket litt med sylinderservice idag og han kunne ikke finne noe i farten. Men etter og ha googlet lenge så fant jeg ett firma i scandinavia som heter Elwis Royal som lager en MLS pakning til M51D25 motoren, så får kjøpe en sånn og kappe av 2 sylindrer:D Sinterclutch har jeg også fått tak i så må få montert den før jeg kan prøve full effekt! 325 clutchen slurer bra når momentet slår inn... Ellers er ny vannpumpe kjøpt, og blir byttet rimelig kjapt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Desember 18, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2012 Har sjekket dette med MLS toppakning og snakket litt med sylinderservice idag og han kunne ikke finne noe i farten. Men etter og ha googlet lenge så fant jeg ett firma i scandinavia som heter Elwis Royal som lager en MLS pakning til M51D25 motoren, så får kjøpe en sånn og kappe av 2 sylindrer:D Sinterclutch har jeg også fått tak i så må få montert den før jeg kan prøve full effekt! 325 clutchen slurer bra når momentet slår inn... Ellers er ny vannpumpe kjøpt, og blir byttet rimelig kjapt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Desember 18, 2012 Share Skrevet Desember 18, 2012 Har ikke fått sjekka dette enda (hvilke årsmod som har, jeg tror alle), men altså den originale fra bmw er mls. Men kun den helt originale fra bmw, ikke andre leverandører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Har et sett arp bolter til m42, hvis du finner ut dim på de originale så kan jeg sjekke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmdobbeltv Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 RåTT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EDH_Performance Skrevet Desember 19, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 19, 2012 Har et sett arp bolter til m42, hvis du finner ut dim på de originale så kan jeg sjekke Supert! Skal sjekke det iløpet av dagen jeg;) Er sikkert det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 47336599 isåfall:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå