algroyo Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 hei . har kjøpt meg elvifte i dag som skal erstatte den gamle mekaniske viften på min e36 318is coupe. noen som har koblet en slik en før , og har forslag på hvordan eg skal koble den ? det eg hadde ønsket var å koblet den på termostat + at eg kunne tvangskjørt den når eg skal kjøre hardt ? noen gode forslag/kommentarer? fyr løs !
Alpejohn Skrevet September 22, 2012 Skrevet September 22, 2012 Du tar et rele, kobler en tykk (jeg er ikke elektriker så vet ikke hvilken dim som er nødvendig) ledning på + ved batteriet, inn på releet, samme dim ut fra releet og på + på vifta, jording finner du i karossereiet, eller du kan trekke en tykk kabel til- på batteriet. Monterer en termostatbryter i radiator/slange; skal ver ha strøm inn på denne bryteren (denne må vel kobles på tenning så den slukker når du stopper bilen)og ut fra bryteren og inn på "styrestrøm" på releet og den siste polen på releet skal jordes. Da skal releet koble til når termostaten når tempen den er laget for. Har aldri gjort det før, men regner med det er slik det skal vær..
sexeren Skrevet September 24, 2012 Skrevet September 24, 2012 http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=1&t=8924&start=0 Er bare å søke litt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå